موساد رکوردار سرویسهای جاسوسی دنیا

© Photo / Vk.com/mossadofficialموساد رکوردار سرویسهای جاسوسی دنیا
موساد رکوردار سرویسهای جاسوسی دنیا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دیلی میل از بیش از 800 عملیات ترور سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی در دهه گذشته خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، سازمان جاسوسی اسرائیل (موساد) تنها در یک دهه گذشته بیش از 800 عملیات برای ترور انجام داده است که البته تعداد واقعی افرادی که در این عملیات ها کشته شده‌اند به طور دقیق مشخص نشده است.

گزارش دیلی میل تاکید دارد که موساد در مقایسه با سایر سرویسهای جاسوسی بیشترین تعداد ترورها را انجام داده است. بر اساس این گزارش یکی از مهمترین عملیات‌های ترور موساد می‌توان به تلاش برای ترور «علی حسن سلامه» یکی از مهمترین مظنونان فهرست افراد تحت تعقیب جهان اشاره کرد. در سال 1973، موساد یک گارسون مراکشی به نام «احمد بوچیکی» را در شهر «لیلهامر» نروژ ، به دلیل شباهت به جای «علی حسن سلامه»، فرمانده عملیات « سپتامبر سیاه» ترور کرده و 6 مأمور موساد از 16 مأمور ترور توسط پلیس نروژ بازداشت شدند و همین امر به رسوایی بزرگی منجر شد. در تاریخ 22 ماه ژانویه سال 1979 سرانجام مأموران موساد این تلاش را به ثمر رساندند و در حالی که سلامه از آپارتمان خود در بیروت خارج می‌شد، یک مأمور مخفی موساد ماشه بمبی را که روی خودروی سلامه نصب شده بود، کشید و ترور وی در میان شعله‌های عظیم آتش که کل خیابان را گرفته بود، محقق شد. در این عملیات نیز علاوه بر سلامه دست‌کم 8 نفر از رهگذران نیز کشته شدند.

در این گزارش به دیگر عملیات های موساد از جمله عملیات ترور «محمود المبحوح» از رهبران مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، تلاش برای ترور «یاسر عرفات» رهبر پیشین سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) نیز اشاره می شود.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала