چین یک مفسد فراری را از آمریکا برگرداند

© AP Photo / Du Yu/Xinhua چین یک مفسد فراری را از آمریکا برگرداند
چین یک مفسد فراری را از آمریکا برگرداند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چین به کمک اینترپل یک افسر فاسد پلیس که به آمریکا فرار کرده بود را به این کشور بازگردانده است.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون مرکزی بازرسی حزب کمونیست چین در گزارشی اعلام کرد: چین با کمک اینترپل در روز شنبه ژانگ یونگوانگ ،یک نفر از فهرست 100 نفره از مسئولان فاسد متواری را که یک افسر سابق پلیس در شهر شنزن ایالت گواندونگ بوده است،به این کشور بازگردانده است.

گفتنی است یونگوانگ که خود تمایل به بازگشت به چین را داشته است، 54 امین مفسد اداری فراری است که مقامات چینی توانسته اند به میهن خود بازگردانند.

ژانگ یونگوانگ (متولد 1982) کارمند اداره پلیس در ناحیه نانشان در شهر شنزن بود. در دسامبر 2010، با توجه به سوء ظن فساد، تحقیق در مورد او آغاز شد و او به ایالات متحده فرار کرد. در ماه اوت 2013، به درخواست چین، اینترپل اطلاعیه ای برای جستجوی بین المللی این پلیس سابق منتشر کرد.

در ماه آوریل سال 2015، چین یک کمپین به نام شبکه آسمانی برای دستگیری و انتقال مقامات فاسد فراری و اعضای حزب کمونیست چین از خارج کشور راه اندازی نمود و یک لیست 100 نفری از مفسدان عموما اداری برای دستگیری به اینترپل فرستاد.

گفتنی است،از زمان به قدرت رسیدن رئیس جمهور شی جین پینگ در چین،مقابله گسترده با فساد آغاز شده است. هزاران نفر از مقامات بعلت نقض نظم حزب و فساد مجازات شده اند. 


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала