تلاش نظامیان آمریکایی برای تسخیر فضا

CC0 / Pixabay / تلاش نظامیان آمریکایی برای تسخیر فضا
تلاش  نظامیان آمریکایی برای تسخیر فضا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
امریکا می خواهد به هر قیمتی که شده در فضای کیهانی تسلیحات مستقر کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Drive، با توجه به متن نهایی لایحه بودجه نظامی امریکا در سال 2019 میلادی ممکن است تسلیحات و حسگرهای فضا پایه در ایالات متحده ظاهر شود.
سنای آمریکا تقاضا می کند به هر قیمتی که شده و حتی در صورت مغایرت این کار با استراتژی ملی امنیت ضد موشکی و عقیده کارشناسان نظامی این کشور در فضای کیهانی تسلیحات مستقر شود. تا به حال دو مجلس کنگره آمریکا با بودجه نظامی 716 میلیاردی این کشور موافقت کرده اند و برای تصویب آن فقط امضای رئیس جمهور باقی مانده است.
خاطرنشان می شود که قرار است حسگر ها برای کشف پرتاب موشک تا سال 2022 مستفر شوند و فعالیت آنها متوجه برخی از نقاط جهان مثلا ایران و کره شمالی خواهد بود.
وزارت خارجه روسیه به تصویب طرح بودجه نظامی امریکا در سنای این کشور واکنش نشان داده و واشنگتن را به دست برداشتن از استقرار وسایل نظامی در فضای کیهانی فرا خواند. به عقیده مسکو اقدامات قانونگذاران امریکایی به گفتگوی سازنده درباره مسائل مربوط به ثبات استراتژیک و امنیت بین المللی مساعدت نمی کند.
در حال حاضر هیچکدام از کشورهای جهان دارای جنگ افزار در فضا نیست.
گنجاندن ماده مربوط به استقرار حسگرها و رهگیرهای آمریکا در فضای کیهانی در طرح بودجه دفاعی امریکا در شرایطی انجام شده که جدیدترین انواع استراتژیک تسلیحات در روسیه طراحی شده و مورد استفاده قرار می گیرند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала