کارشناس احتمال حمله آمریکا به ایران را ارزیابی کرد

© Sputnik / Vladimir Astapkovichکارشناس احتمال حمله آمریکا به ایران را ارزیابی کرد
کارشناس احتمال حمله آمریکا به ایران را ارزیابی کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسانه های استرالیایی با اشاره به منبعی در دولت این کشور از احتمال حمله آمریکا در اوایل ماه اوت به تاسیسات هسته ای ایران خبر دادند.

به گزارش اسپوتنیک، کنستانتین بلوخین، تحلیلگر سیاسی آمریکا در مصاحبه با اسپوتنیک در مورد اینکه این سناریو چقدر احتمال دارد صحبت کرد.

رسانه های استرالیا با نقل قول از منابعی در دولت استرالیا اعلام کردند که ایالات متحده در اوایل ماه اوت می تواند به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند. ارتش استرالیا و بریتانیا می تواند به آمریکایی ها کمک کنند تا اهداف دقیق را تعیین کند، اما آنها در این حمله شرکت نمی کنند.

همزمان مالکوم ترنبول، نخست وزیر استرالیا گفت که او هیچ دلیلی و اعتقادی بر این ندارد که ایالات متحده در حال آماده شدن برای حمله نظامی به ایران است.

کنستانتین بلوخین کارشناس علوم سیاسی در رادیو اسپوتنیک به این نکته اشاره کرد که ارزیابی از نشت اطلاعاتی که در رسانه های استرالیا ظاهر شده می تواند متفاوت باشد.

او گفت که در مورد این مسئله دو حالت وجود دارد.

حالت اول این که آمریکا در رابطه با ایران از همان روش باج خواهی که علیه کره شمالی استفاده شده، استفاده کند و با تشدید اوضاع، طرف دیگر را مجبور کند تا به پای میز مذاکره با آمریکا بنشیند.

و اما حالت دومی هم وجود دارد که آمریکا ممکن است واقعا برای حمله به ایران اقدام کند. آمریکا 40 سال است که در فکر تغییر رژیم در ایران است، آنها در این ایده ثابت هستند. این وضعیت وقتی برای ایران پیچیده می شود که ایران بر خلاف کره شمالی یک کشور هسته ای نیست و تنها در آستانه هسته ای شدن است. بنابراین، از لحاظ امنیتی، کره شمالی در موقعیتی بهتر قرار داشت.

کره شمالی بمب هسته ای دارد ولی ایران ندارد. علاوه بر آن همسایگان ایران اعم از عربستان سعودی و اسرائیل می خواهند که آمریکا به ایران حمله کند ولی بر عکس همسایگان کره شمالی مانند روسیه، چین، کره جنوبی نمی خواهند که آمریکا به کره شمالی حمله کند و با اقدامات نظامی آمریکا مخالف هستند.

به همین دلیل می توان گفت که احتمال حمله نظامی آمریکا به ایران خیلی بالا است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала