احتمال رأی عدم اعتماد به دولت فرانسه

© Sputnik / Irina Kalashnikovaپاریس
پاریس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رأی عدم اعتماد نمی تواند به استعفای کابینه وزیران فرانسه بیانجامد.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه  در کنفرانس مشترک با پدرو سانچس نخست وزیر اسپانیا در مادرید گفت:«رأی عدم اعتماد به دولت فرانسه که اپوزیسیون پارلمانی در روز 26 ژوئیه خواهان رأی گیری در باره آن شد نمی تواند به استعفای کابینه وزیران ادوآر فیلیپ به دلیل اختلاف در مجلس ملی منجر شود که حزب حاکم اکثریت کرسی ها را در اختیار دارد.

مکرون رئیس جمهور فرانسه که معمولا از تفسیر مسائل سیاست داخلی در سفرهای خارجی سرباز می زند در خصوص دادن رأی عدم اعتماد به دولت گفت:«دادن رأی عدم اعتماد اعلام شده است و هفته آینده به رأی گیری گذاشته خواهد بد. اما اختلافات سیاسی در مجلس نباید ما را به این فکر بیاندازد که این رأی عدم اعتماد ممکن است به استعفای دولت بیانجامد».

محافظ شخصی ماکرون دستگیر شد - اسپوتنیک ایران
محافظ شخصی ماکرون دستگیر شد

حزب سیاسی محافظه کار فرانسه روز سه شنبه اعلام کرد تصمیم دارد به دولت امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور رأی عدم اعتماد بدهد. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که ویدیویی از محافظ شخصی مکرون متعلق به دو ماه قبل منتشر شد که یک معترض را کتک می‌زند.

در این ویدیو الکساندر بِنالا، دستیار رئیس کارکنان کاخ الیزه و رئیس سابق امنیت ستاد انتخاباتی او کلاه پلیس به سر دارد و به شکل وحشیانه‌ای به یک تظاهرکننده مرد حمله می‌کند که در تظاهرات روز یکم ماه مه شرکت کرده بود. در این ویدیو، بنالا یک معترض زن را به زور از گروهی از معترضان جدا می‌کند. اگرچه او در زمان حمله در مرخصی به سر می‌برد، اما بر اساس گزارش‌ها بنالا نشان و تجهیزات غیرمجاز پلیس به تن داشت

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала