حمله پهپادی ارتش یمن به فرودگاه ابوظبی

© AFP 2023 / Mohammed Huwaisحمله پهپادی ارتش یمن به فرودگاه ابوظبی
حمله پهپادی ارتش یمن به فرودگاه ابوظبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه ابوظبی متوقف شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره: "واحد پهپادی یمن با یک فروند پهپاد از نوع صماد 3، فرودگاه بین المللی ابوظبی را چند بار هدف قرار داد".

فرودگاه بین المللی ابوظبی در صفحه خود در شبکه توئیتر نوشت: " وقوع حمله ادر فرودگاه بین المللی ابوظبی را در ساعت چهار عصر اتفاق افتاده است. در این حمله یک خودروی پشتیبانی در محوطه متعلق به ساختمان شماره یک مسافران آسیب دیده است. پروازهای ورودی و خروجی فرودگاه ابوظبی متوقف شده است".

ماه گذشته نیز، نیروهای یمنی،انصار الله یک فروند هواپیمای بدون سرنشین ائتلاف عربی به رهبری عربستان را در استان صعده واقع در مرز عربستان سرنگون کردند. یک منبع نظامی در استان صعده گفت که نیروهای انصارالله این هواپیمای بدون سرنشین را هنگام پرواز در آسمان منطقه «رشاحه» از توابع شهرستان «کتاف» واقع در شرق صعده هدف قرار دادند.

از سال 2015 میلادی عربستان سعودی در درگیری مسلحانه در یمن به طرفداری از عبدربه منصور هادی رئیس جمهور یمن شرکت دارد و علیه شورشیان شیعه جنبش «انصار الله» (حوثی ها) می جنگد. حوثی ها در جواب بطور منظم اراضی عربستان را با موشک های بالستیکی موشک باران می کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала