جوینده طلای خوش شانس بریتانیایی + ویدئو

© Sputnik /  /  مراجعه به بانک تصاویر جوینده طلای خوش شانس بریتانیایی
جوینده طلای خوش شانس بریتانیایی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
یک جوینده طلای بریتانیایی یک قطعه طلا به اندازه یک توپ گلف پیدا کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Daily Mail،یک جوینده بریتانیایی آماتور طلا،یکی از بزرگترین قطعات  طلا در تاریخ این کشور را از یک رودخانه کوچک پیدا کرده است.

این قطعه طلا به اندازه یک توپ گلف با وزن 85.7 گرم (2.76 اونس) در پایین رودخانه اسکاتلند پنهان شده بود.برای این بریتانیایی که برای پیدا کردن فلزات گرانبها ساعت ها در لباس غواصی در میان سنگ ها درون آب در حال جستجو بود،بسیار فراتر از انتظار بوده است.

وی همچنین می گوید: دو ساعت در حال جستجو بین ترک سنگ ها بودم و حدود دو گرم طلای خالص جمع آوری کردم و در این حین در حفره ای این قطعه توجهم را جلب کرد.سپس دوستم را صدا کردم و ما ابتدا فکر می کردیم که وزن آن پنج تا هفت گرم باشد.تنها زمانی که بصورت کامل آن را بیرون آوردم متوجه بزرگی آن شدم.گفتنی است،در 500 سال گذشته تنها یک قطعه طلا سنگین تر در بریتانیا کشف شده است.

به گفته لئون کرک، بنیانگذار شرکت Gold Panning بریتانیا، که تجهیزات برای استخراج طلا به فروش می رساند،ارزش یک قطعه طلا به این ابعاد بیش از 50 هزار پوند استرلینگ است.

گفتنی است صاحب این قطعه طلا به مدت دو سال وجود آن را مانند راز نگه داشته بود و اکنون نیز نمی داند با آن چه کند.در تمام این مدت او این قطعه را در گاوصندوق بانک خود نگه داری کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала