توانایی جدید موشکی سپاه ایران

© AFP 2023 / Atta Kenareتوانایی موشکی جدید سپاه ایران
توانایی موشکی جدید سپاه ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سپاه ایران، موشک‌های کروز هواپایه با برد ۱۵۰۰ کیلومتر می سازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، سرلشکر جعفری فرمانده کل سپاه ایران، مراسم تحویل دهی 10 فروند جنگنده سوخو 22 که به دست متخصصان نیروی هوافضای سپاه اورهال شده‌اند را برگزار نمودند. سپاه پاسداران به موشک‌های کروز هواپایه با برد ۱۵۰۰ کیلومتر دست یافته است و این موشک‌ها روی جنگنده‌های سوخو ۲۲ خواهد شد.
در این مراسم، سردار امیرعلی حاجی زاده گفته است: با این ارتقا، این جنگنده بمب افکن‌ها قادر به حمل و بهره برداری بمب‌های هوشمند و نقطه زن سیمرغ خوشه‌ای، موشک‌های هوا به زمین و هوا به هوا، انتقال اطلاعات از پهپاد‌ها در فواصل چند کیلومتری خواهند بود. در آینده‌ای نزدیک سامانه‌ موشک‌های هوا به زمین کروز نقطه زن با برد هزار و 500 کیلومتر روی این جنگنده بمب افکن‌ها نصب خواهد شد.
پیش از این در خبرها آمده بود که سپاه، "سالانه 50 الی 60 تانک می سازد و اعتبار خوبی برای آن گذاشته می‌شود چراکه تانک های جدید نیاز شدید ارتش و سپاه است".
مهمترین برنامه وزارت دفاع ایران در حوزه ارتقاء پلت‌فرم و به‌روزرسانی تانک‌ها، برنامه ارتقای تانک‌های T-72 موجود در ارتش و سپاه "به استاندارد کرار" است.
"کرار"، نام پروژه‌ای مهم در وزارت دفاع ایران است که 22 اسفند ماه سال 95 برای اولین بار توسط ودجا رونمایی شد. این تانک در واقع ارتقاء اساسی و تجهیز همان تانک‌های تی ــ 72 موجود در ارتش و سپاه است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала