مجازات ترکیه توسط آمریکا

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر مجازات ترکیه توسط آمریکا
مجازات ترکیه توسط آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فروش جنگنده F-35 به ترکیه متوقف شد.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از واشنگتن تایمز کنگره امریکا به طور رسمی فروش جنگنده F-35 به ترکیه را به دلیل خرید موشک های اس — 400 آن کشور از روسیه متوقف کرد.
کنگره امریکا به طور رسمی فروش جنگنده F — 35 به ترکیه را متوقف نمود. وزارت دفاع امریکا باید ظرف مدت 90 روز گزارشی از فروش جنگنده F — 35 به ترکیه را به کنگره ارائه دهد.
از سوی دیگر، جیمز ماتیس وزیر دفاع امریکا هفته پیش طی نامه‌ای به کنگره از این نهاد خواسته بود تا در مقابل فروش جنگنده اف 35 به ترکیه مانعی ایجاد نکند.
در این طرح پیش بینی شده که ترکیه به طور کامل از پروژه اف 35 F — 35 کنار گذاشته شود. انتقادات به فروش جنگنده اف 35 به ترکیه از سوی نمایندگان کنگره امریکا زمانی افزایش یافت که این کشور قرارداد خرید سیستم راکتی اس 400 را با روسیه به امضا رساند. امریکا تا به حال دو فروند از این جنگنده را به ترکیه ارائه داده است، اما این جنگنده‌ها در پایگاه هوایی این کشور و برای آموزش خلبانان ترک قرار دارد و احتمالاً تا پایان سال آینده میلادی تحویل ترکیه شوند.

سوخو 57 چقدر ارزانتر از اف 35 است؟ - اسپوتنیک ایران
سوخو 57 چقدر ارزانتر از اف 35 است؟

از سوی دیگر رئیس‌جمهور ترکیه در واکنش به تصویب لایحه توقف فروش جنگنده‌های F-35 به ترکیه در کنگره امریکا، تاکید کرد که از این بابت نگرانی ندارند. رئیس‌جمهور ترکیه با رد تصمیم کنگره امریکا برای توقف فروش جنگنده‌های F-35 به این کشور، گفت تصمیم گیرنده در این موضوع، رئیس‌جمهور ایالات متحده است نه کنگره. وی به فروش جنگنده های اف 35 از سوی آمریکا به ترکیه اطمینان دارد.
پیش از این، الیزابتا ترنتا، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد کشور وی دیگر جنگنده های اف 35 نخواهد خرید که آنرا به همراه متحدان خود در ناتو تولید می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала