شرط اساسی روسیه برای ادامه حضور آمریکا در سوریه

© AFP 2023 / Delil Souleimanشرط روسیه برای ادامه حضور آمریکا در سوریه
شرط روسیه برای ادامه حضور آمریکا در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا برای باقی ماندن در سوریه باید با روسیه و پناهندگان همکاری کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان ژنرال کوناشنکوف، آمریکا به منظور حضور در سوریه، باید با روسیه و دولت سوریه برای بازگشت پناهندگان همکاری نماید.

این ژنرال روسی گفت: "در شرایط کنونی، نیروهای آمریکایی تنها یک امکان برای ماندن در سوریه دارند — همکاری با روسیه و رهبران قانونی کشور برای کمک به روند بازگشت پناهندگان و آوارگان به خانه های خود، شرط لازم است".

وی همچنان اشاره کرد که اگر آمریکا در حال حاضر در موقعیت همکاری با روسیه نیست، پس بهتر است "در روند صلح دخالت نکند و به روند خروج نیروهای آمریکایی از خاک سوریه سرعت ببخشد".

نخست وزیر اسرائیل بنیامین نتانیاهو در دیدار با رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین بیان داشت که کشورش قصد ندارد رئیس جمهور بشار اسد را در سوریه تهدید کند.

به گزارش اسپوتنیک ، به نقل از رویترز با استناد به گفته های یک منبع در دولت اسرائیل، با وجود این مسئله نتانیاهو از مسکو می خواهد که برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه کمک کند.
این منبع خاطر نشان کرد که نخست وزیر اسرائیل بیان داشت: « ما هیچ گونه اقدامی علیه رژیم اسد انجام نخواهیم داد.» اما از مسکو می خواهیم که در پاسخ برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه همکاری نماید.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала