ایران جا را برای عربستان تنگ کرد

© Sputnik / Maksim Bogodvidایران جای دوم در صادرات نفت به هند را به خود اختصاص داد
ایران جای دوم در صادرات نفت به هند را به خود اختصاص داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایران جای دوم در صادرات نفت را به خود اختصاص داد.

به گزارش اسپوتنیک، هند طی سه ماه اول سال مالی 2019-2018 حجم واردات نفت از ایران را در زمینه  فراخوان ایالات متحده از متحدان خود به خودداری از خرید نفت ایران افزایش داد.

اطلاعات منتشره از سوی وزارت نفت و گاز هند گویای آن است که ایران پس از عراق دومین کشور از لحاظ صادرات نفت به هند است و از عربستان سعودی جلو زده است.

از ماه آوریل تا ژوئن کارخانه های پالایشگاه نفت هند 5,67 میلیون تن نفت خام از ایران دریافت کردند. طی 12 ماه گذشته 9,8 میلیون تن نفت از ایران وارد هند شده است.

وزیر نفت هند در این خصوص گفت:« کارخانه های پالایش نفت هند با توجه با ملاحظات فنی و تجاری از کشورهای مختلف از جمله ایران نفت وارد می کنند».

وی افزود که ایران تخفیف های خوبی در خصوص قیمت نفت و حتی حمل ونقل آن را به هند پیشنهاد کرده است.

ایالات متحده آمریکا در جدیدترین اقدام خود جهت تشدید فشارهای خود بر ایران مسئله تحریم کامل نفتی کشور را مطرح کرده است. در همین راستا مدتی قبل یک مقام ارشد وزارت امور خارجه آمریکا به خبرگزاری رویترز اعلام کرد آمریکا قصد دارد با تمرکز بر همکاری با کشورهایی که نفت خام از ایران وارد می کنند آنها را مجاب نماید تا چهارم نوامبر 2018 خرید نفت از ایران را به صفر برسانند. در غیر این صورت دولت آمریکا از این تاریخ به بعد هر شرکتی را که از ایران نفت خریداری کند، بدون هیچ استثنایی تحریم های ثانویه خواهد کرد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала