تصمیم شرکت نفت و گاز اتریشی در باره نفت ایران+عکس

© AFP 2023 / Atta Kenare تانکر نفت
تانکر نفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شرکت نفت و گاز اتریشی تصمیم خود در باره خرید نفت ایران را تا ماه نوامبر اعلام خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شرکت نفت و گاز اتریشی « OMV » در رابطه با تحریم های آمریکا، تصمیم خود در باره خرید نفت ایران برای پالایشگاه های خود را تا ماه نوامبر اعلام خواهد کرد.

راینر زله رئیس شرکت نامبرده در این خصوص گفت:«ما مراقب اوضاع هستیم و بر روند تغییر موضع اروپا نظارت می کنیم. ما به تصمیمات اروپا توجه خواهیم کرد. به احتمال زیاد تا ماه نوامبر تصمیم خود را اعلام خواهیم کرد».

وی اعتراف کرد که ریسک خرید نفت ایران برای شرکت خیلی زیاد است.«باید ببینیم آیا می توانیم روی  اقدامات حمایتی از سوی کمیسیون اروپایی حساب کنیم یا خیر. مهلتی داده شده و ما منتظریم ببینیم پایان کار چه خواهد بود. احتمالا مجبور خواهیم شد بشکلی برنامه خرید را تنظیم کنیم و ببینیم برای تأمین نفت پالایشگاه خود چه باید بکنیم».

محدودیت فروش نفت ایران که از سوی آمریکا اعلام شده است احتمالا پس از 4 نوامبر اجرایی خواهد شد که برای شرکت های واردکننده مسأله ساز خواهد بود.

پمپئو اعلام داشت که شاید در رابطه با بعضی از شرکت ها استثنا قایل شوند ولی برای انجام اینکار این شرکت ها باید تقاضای خود را برای دولت آمریکا جهت رسیدگی ارسال کنند.

شرکت اتریشی دارای 3 پالایشگاه با ظرفیت کل فراوری 17,8 میلیون تن نفت در سال است. این پالایشگاه ها در اتریش، آلمان و رومانی قرار دارند.

زله گفت:«مشکل دیگر این است که شرکت های حمل و نقل که دارای تانکر هستند از ورود به بنادر ایران و حمل ونقل نفت خودداری می ورزند. حتی حالا که هیچ اتفاق خاصی رخ نداده است، بسیاری از شرکت کنندگان بازار مالی از امضای  قراردادها و انجام معاملات مرتبط با ایران خودداری می ورزند. وضع طوری است که من می توانم خرید نفت را سفارش بدهم ولی نمی توانم پول آن را پرداخت و آن را به محل برسانم».

شرکت اتریشی در ایران در باره همکاری در استخراج معدن نفتی «چشمه خوش» و غیره ابراز ذینفعی کرده بود. تبادل اطلاعات زمین شناسی نیز با شرکت های روسی در خصوص این معادن بررسی شده بود.  شرکت اتریشی با «گازپروم روسیه» یادداشت تفاهم در باره کار مشترک در خاک ایران را به امضا رسانده بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала