علت سقوط هواپیمای تهران-یاسوج اعلام گردید

CC BY-SA 3.0 / Aeroprints.com / EP-ATS ATR.72 Iran Aseman Airlines علت سقوط هواپیمای تهران-یاسوج اعلام گردید
علت سقوط هواپیمای تهران-یاسوج اعلام گردید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی ایران لیستی از علت هایی که باعث سقوط هواپیمای تهران-یاسوج شد را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، حسن رضایی‌فر، مدیرکل دفتر بررسی سوانح سازمان هواپیمایی ایران دلیل سقوط هواپیمای یاسوج تهران را اشتباهات مکرر و متعدد خلبان هواپیما اعلام کرد.

او در ادامه افزود: تقرب و اقدام به فرود در یاسوج در هوای بد به دلیل سقف پایین ابر برخلاف دستورالعمل شرکت، کاهش ارتفاع غیرمجاز از کمترین ارتفاع ایمنی مسیر پروازی W144، مدیریت نامناسب در کابین خلبان CRM، عدم رعایت رویه جبران واماندگی و stall هواپیما و عدم اجرای چک لیست‌ها در زمان تقرب از جمله دلایل این سانحه بوده است.

وی با اشاره به اینکه شروع پرواز به‌دلیل محدودیت‌های پزشکی خلبانان و بدی هوای مقصد صحیح نبود، تصریح کرد: خلبانان به امید فرودگاه جایگزین شیراز پرواز کرده بودند و قبل از آغاز تقرب اطلاعات هوای یاسوج را می‌گیرد و سعی در خروج از ابر با سقف 15 هزار پا می‌کنند.

وی گفت: دلیل خروج از ابر، شرایط توربولانس و تشکیل یخ بوده و با کاهش دادن ارتفاع، متاسفانه هواپیما در معرض جریانات updraft و down draft کوهستان قرار گرفته و به کوه برخورد کرده است. همچنین هنوز خلبان ارابه فرود را بازنکرده بوده و به دلیل خروج از ابر خلبان سیستم یخ‌زدایى را خاموش می‌کند و AOA هم بدین دلیل قطع مى‌شود و خلبان دیرتر متوجه وخامت اوضاع می‌شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала