کشف تابوت سیاه عظیم در مصر

اشتراک
دانشمندان مصری در حین حفاری در اسکندریه یک تابوت سیاه عظیم و سه مومیایی آسیب دیده را پیدا کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Youm7،مصطفی الوزیری،رئیس اداره آثار باستانی مصردر این زمینه گفت: جمجمه یکی از مومیایی ها شکسته است و احتمالا این مومیایی متعلق به یک مرد جنگجو است. الوزیری همچنین اضافه کرد که مومیایی های یافت شده متعلق به خانواده برجسته ای نیستند.

همچنین اشاره شده است که مومیایی داخل تابوت به علت نشت آب به داخل آن صدمات جدی دیده است و قبل از باز کردن آن،سقف تابوت را کمی به منظور خروج گازهای سمی انباشته شده در آن باز کرده اند.

کشف این تابوت در اسکندریه، شایعات فراوانی در مورد افرادی که در آن هستند را به وجود آمده است. این تابوت گرانیتی که وزن آن حدود 30 تن است دارای رنگ سیاه است و همچنین ابعاد بزرگی(طول 265 سانتیمتر،ارتفاع 185 سانتیمتر و عرض 165 سانتیمتر) دارد.

پس از پیدا شدن این تابوت تصور می شد که در آن مومیایی اسکند مقدونی، که هنوز قبر او پیدا نشده است، دفن شده است. همچنین غارت نشدن این تابوت ها بعلت شر نهفته در آن ها گمانه زنی می شد، اما محققان مصر این فرضیه ها را رد کردند.

گفتنی است در ماه فوریه، باستان شناسان مصری یک گورستان بزرگ، شامل هشت مقبره، که شامل حدود 40 تابوت است را در منطقه تون الجبال در جنوب قاهره کشف کرده اند.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала