تردید ترامپ در حفاظت از متحدان ناتو

© Sputnik / Alexei Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر تردید ترامپ در حفاظت از متحدان ناتو
تردید ترامپ در حفاظت از متحدان ناتو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور آمریکا هدف اصلی ناتو را زیر سوال برد.

به گزارش اسپوتنیک،در مصاحبه با تیکر کارلسون،خبرنگار Fox News، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در مورد نیاز به حفاظت از متحدان ناتو، ابراز تردید کرد.

ترامپ در پاسخ به خبرنگار،که چرا پسرش باید در صورت وقوع یک درگیری مسلحانه به عنوان مثال در مونته نگرو حاضر شود.جواب داد:این سوال من هم هست.

همچنین به گزارش The Hill ، ترامپ می افزاید:اهالی مونته نگرو مردم قوی و مهاجم هستند، اگر آنها شروع به جنگ کنند، من به شما تبریک می گویم چون دراینصورت جنگ جهانی سوم آغاز می شود. وی افزود که او قبلا درباره نیاز به کمک مالی نظامی صحبت کرده است.

با توجه به منشور سازمان پیمان آتلانتیک شمالی ، حمله به یکی از کشورهای عضو به عنوان حمله به کل اعضا اتحادیه دیده می شود و کشورهای عضو مجبور به شرکت در جنگ هستند.

کارلسون همچنین اشاره کرد که هدف اصلی ناتو برای محافظت از اروپا شرقی از تهاجم اتحاد جماهیر شوروی بود، اما پس از فروپاشی نیاز به این اتحادیه از بین رفته است.ترامپ نیز افزود،او هم این سوال را در مورد علت وجود اتحادیه مطرح کرده است اما این مسئله در حد یک سوال باقی مانده است.

گفتنی است ترامپ مکررا از کشورهای عضو برای هزینه های نظامی کم هزینه انتقاد می کند. به اعتقاد رهبر آمریکا، به جای تخصیص 2 درصد ، ناتو باید 4 درصد از تولید ناخالص داخلی کشور های عضو را برای نیازهای نظامی اختصاص دهد.ایالات متحده 3.58 درصد از تولید ناخالص ملی خود را به ناتو اختصاص می دهد. 


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала