کینژال برتر است یا اسکندر؟

© Photo / Ministry of Defence of the Russian Federationکینژال برتر است اسکندر؟
کینژال برتر است اسکندر؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موشک هایپرسونیک روسی "کینژال" می تواند به اهداف واقع در فاصله سه برابر بیشتر از موشک های عملیاتی ـ تاکتیکی "اسکندر" اصابت کند.

به گزارش اسپوتنیک، این مطلب را یک منبع در مجتمع صنایع دفاعی روسیه اعلام کرده و افزود کینزال که در جنگنده میگ 31 کا نصب می شود، دارای برد 1500 کیلومتر است اما برد اسکندر حدود 500 کیلومتر است.
ویکتور موراخوفسکی، عضو شورای کارشناسان کمیسیون صنایع نظامی روسیه خاطرنشان ساخت که دلیل چنین بالا بودن برد کینژال در مقایسه با اسکندر این است که اسکندر از زمین پرتاب می شود و باید نیروی جاذبه را رفع کند اما کینژال از هواپیمای دارای سرعت مافوق صوت شلیک می گردد.
کارشناس روسی افزود دلیل دیگر تبدیل اسکندر به کینژال، محدودیت های موجود برای ساخت موشک های زمین پایه جدید از این نوع در چارچوب قرارداد نابود سازی موشک های میان برد و کوتاه برد است.

کینژال تهدید اصلی برای نیروی نظامی آمریکا نام گرفت - اسپوتنیک ایران
کینژال، تهدید اصلی برای ناوهاى هواپيمابر آمريكا

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پیام سالانه خود به پارلمان کشور در اوایل مارس موشک هایپرسونیک "کینژال" را معرفی کرد.
موشک هایپرسونیک "کینژال" با سرعت ده برابر سرعت صوت از تمام سیستم های موجود دفاع هوایی و دفاع ضد بالستیک عبور کرده و کلاهک های متعارف و هسته ای را به اهداف واقع در مسافت تا دو هزار کیلومتر می رساند. این موشک می تواند ناوهای هواپیما بر ، ناوشکن ها و رزمناو های دشمن را مورد هدف قرار دهد
کینژال قادراست که هم با کلاهک معمولی و هم با کلاهک هسته ای مسلح شود. انرژی جنبشی این موشک در هنگام پرتاب بقدری بالا است که می تواند حتی بدون کلاهک نظامی هم ضربه سختی را به کشتی دشمن وارد نماید و آن را نابود کند.
بهار امسال ده فروند از هواپیما های میگ 31 حامل موشک های کینژال بطور آزمایشی در منطقه نظامی جنوبی روسیه فعال شدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала