ظریف: صدور بیانیه بس است

© Sputnik / Sergey Guneyev /  مراجعه به بانک تصاویر ظریف: صدور بیانیه بس است
ظریف: صدور بیانیه بس است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اروپا باید، راه های عملی در زمینه مراودات بانکی، سرمایه‌گذاری، انرژی به ایران ارائه دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، آقای ظریف وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد که جدا از تعهد سیاسی اروپایی‌ها برای پایبندی به توافق هسته‌ای اینک نیاز به مشاهده اقدامات عملی آنهاست.
محمد جواد ظریف، در گفتگو با یورونیوز فارسی تصریح کرد: "اروپا نباید تنها به اظهار نظر و صدور بیانیه اکتفا کند؛ ما نیاز داریم که راهکارهایی عملی به خصوص در زمینه مراودات بانکی، سرمایه‌گذاری، انرژی، حمل و نقل و حمایت از بنگاه‌های کوچک و متوسط از سوی آنها دریافت کنیم".
پیش از این ظریف با تهدید به شکایت به دادگاه بین المللی سازمان ملل از امریکا گفت: " امروز ایران شکایت خود را به دادگاه بین المللی سازمان ملل ارسال کرد، تا آمریکا مسئولیت وضع دوباره و غیرقانونی تحریم های یکجانبه علیه ایران را برعهده بگیرد. ایران به حاکمیت قانون در برابر نادیده گرفتن دیپلماسی و اجرای وظایف متعهد است. این وظیفه ایست که با عادت به نقض قوانین بین المللی تضاد دارد".
در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала