غیبت مشکوک و طولانی شاه اردن

© AP Photo / Alexander Zemlianichenkoغیبت مشکوک شاه اردن
غیبت مشکوک شاه اردن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
غیبت عبدالله دوم شاه اردن پس از ملاقات با رئیس جمهور آمریکا بدون اعلام مرخص سالانه شایعات زیادی را رقم زده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا روزنامه رای الیوم چاپ لندن نوشت: مسئولان اردنی در سال های گذشته دقیقا در همین مقطع از سال از «مرخصی سالانه» عبدالله دوم و خانواده اش سخن می گفتند و هر ناظری می توانست این اخبار را رصد و از مرخصی شاه اطمینان یابد.
مساله مهم این است که امسال هیچ اعلامی از مرخصی شاه اردن و خانواده اش منتشر نشده و خبرگزاری های مردمی و رسمی کشور نیز هیچ توضیحی را در این خصوص نداده اند. حتی «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن که در سفر به آمریکا و دیدار با ترامپ و مذاکراتش درباره معامله قرن ملک عبدالله را همراهی می کرد در این باره سخنی نمی گوید.
یک روایت اسرائیلی از زبان اسرائیلی ها موضوع غیبت خانواده پادشاهی یا مرخصی آنها را با معامله قرن مرتبط دانسته است.
بزرگترین دغدغه درباره اردن این است که این کشور بعد از معامله قرن و مهاجرت فلسطینیان به آن، تبدیل به فلسطین دوم شود، زیرا اکثریت جمعیت اردن را فلسطینی تبارها تشکیل می دهند و می توانند تهدیدی برای حاکمیت هاشمی ها در اردن باشند. انتصاب حسین که مادرش از یک خانواده بزرگ فلسطینی است به جای عبدالله دوم (پدرش) تا حدی این مشکل را حل می کند و دستکم فلسطینی تبارها را با او همراه و متفاهم تر می کند.
شاه اردن اخیرا دفتر پادشاهی این کشور را «خانه همه اردنی ها» نامیده و فایز الطراونه رئیس دفترش را هم با همین هدف برکنار کرده و یوسف العیسوی را به جایش منصوب کرده بود. مردم می گویند در ناآرامی های اخیر (رمضان) ملت اردن نیز وفاداری خود را به شاه این کشور اعلام کرد؛ پس اگر او و خانواده اش در مرخصی باشند چرا نباید اعلام شود؟

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала