ایران و سوریه، محور اصلی ملاقات پوتین و ترامپ

© AP Photo / Jorge Silva/Pool Photoایران و سوریه، محور اصلی ملاقات پوتین و ترامپ
ایران و سوریه، محور اصلی ملاقات پوتین و ترامپ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
والید فارس : محور اصلی نشست آینده روسای جمهور روسیه و آمریکا موضوع سوریه و ایران خواهد بود.

به گزارش اسپوتنیک، والید فارس، مشاور سابق دونالد ترامپ در مسائل خاورمیانه گفت: مسائل مربوط به جنگ در سوریه و رفتار ایران در منطقه پیش بینی می شود که مهمترین  مسائل در نشست دونالد ترامپ،رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا و ولادیمیر پوتین،رئیس جمهور روسیه باشد.

فارس همچنین به بیان دیدگاه خود درباره سیاست آتی ترامپ در سوریه پرداخت.وی در این مورد گفت: ایالات متحده با دیگر کشور ها که نقش مهمی در سوریه بازی می کنند،از جمله روسیه که در سوریه حضور دارد و دارای نفوذ بر روی ایران و بشار اسد رئیس جمهور سوریه است،وارد مذاکره خواهد شد.بصورت کلی آمریکا به دنبال مذاکرات سیاسی برای پیدا کردن راه حلی برای سوریه خواهد بود.

با این وجود،این مشاور سابق یادآور می شود که تضمین هایی لازم است که در ازای دستیابی به یک راه حل سیاسی، نیروهای ایرانی و نیروهای تحت حمایت ایران از سوریه خارج شوند. این می تواند پایه ای برای مرحله بعدی مذاکرات باشد، به طوری که دوره پس از جنگ و در نهایت دوره پس از اسد بر سوریه حکمفرما شود.

گفتنی است روسای جمهور روسیه و ایالات متحده آمریکا در 16 جولای در هلسینکی ملاقات می کنند.کرملین گزارش داده است که پوتین و ترامپ قصد دارند در مورد چشم انداز توسعه روابط دوجانبه و موضوعات مهم در دستور کار بین المللی بحث کنند.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала