آمریکا چگونه بر ایران فشار خواهد آورد؟

© AP Photo / Manuel Balce Cenetaآمریکا چگونه بر ایران فشار خواهد آورد؟
آمریکا چگونه بر ایران فشار خواهد آورد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در نشست ناتو، آمریکا به دنبال فشار بیشتر بر ایران است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رویترز، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا قصد دارد در اجلاس ناتو در بروکسل به بحث در مورد روش فشار بر ایران بپردازد و به دنبال راه های آلترناتیو برای جایگزین نفت ایران است.
روز سه شنبه، وزیر امور خارجه آمریکا وارد بروکسل شد تا در حاشیه نشست سران ناتو به افزایش فشار بر ایران و همچنین به تلاش برای متقاعد کردن متحدان خود در مورد منابع جایگزین نفت به صحبت بنشیند.

پیش از این، وزیر امور خارجه ایالات متحده آمریکا آقای مایک پامپئو در طی سفر خود به امارات متحده عربی اعلام نمود که رفتار ایران برایش گران تمام می شود.
به گفته وی، مسئله اصلی که امروز ایالات متحده بر آن متمرکز است، قطع فرصت های مالی برای ایران است تا این کشور به رفتارهای بد خود ادامه ندهد.
به عقیده وی، تحریم ها نه برای مردم ایران، بلکه برای متقاعد کردن ایران برای تغییر رفتار غیرقابل قبول این کشور است و برایش گران تمام خواهد شد. ایران باید بداند که آمریکا تلاش خود را می کند تا مسیرهای دریای آزاد را حفظ کند و راه ترانزیت نفت را برای تمام جهان حفظ خواهد نمود. ما ده ها سال این ترانزیت آزاد را حفظ کردیم و به این راه ادامه خواهیم داد.
دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده در 8 مه اعلام کرد که واشنگتن از توافق با ایران خارج می شود. ترامپ اعلام نمود که تمامی تحریم های علیه ایران را بار دیگر از سر می گیرد.
اجلاس ناتو در بروکسل در تاریخ 11-12 ژوئیه در پی اختلافات میان آمریکا و کشورهای اروپایی در ارتباط با تصمیم واشنگتن برای خروج از برجام برگزار خواهد شد.
در ژوئیه سال 2015 میلادی، پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد (متشکل از بریتانیا، چین، فرانسه، روسیه و ایالات متحده آمریکا) به علاوه آلمان به توافقی تاریخی با ایران برای جلوگیری از ساخت سلاح هسته ای دست یافتند. در ازای توقف برنامه هسته ای ایران هم قرار شد بسیاری از تحریمهای وضع شده علیه این کشور برداشته شود.
توافقنامه برجام در زمان ریاست جمهوری باراک اوباما تصویب شد. چهار شرط لازم برای تائید پایبندی ایران به توافقنامه برجام:تهران به صورت شفاف و قابل تصدیق تمامی بخشهای توافق را اجرا کند. ایران تخلف اساسی ای از برجام نداشته باشد. ایران هیچ عمل آشکار و یا پنهانی در جهات پیشرفت ساخت سلاح هسته ای انجام نداده باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала