تشخیص سن بیولوژیکی و طول عمر انسان

© Photo / Facebook/Australian Dolphins Swim Teamتشخیص سن بیولوژیکی و طول عمر انسان
تشخیص سن بیولوژیکی و طول عمر انسان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بسیاری آرزو دارند که بدانند زندگیشان چقدر ادامه خواهد داشت.

به گزارش اسپوتنیک ، برخی حتی مطمئنند که می توانستند به شکل دیگری زندگی کنند اگر می دانستند که چقدر عمر خواهند کرد. اکنون دانشمندان می توانند به سوالات این افراد پاسخ دهند.
تیمی از دانشگاه یلس ، آزمایشی را انجام دادند که با دقت بسیار سن بیولوژیکی انسان را تشخیص داده و کمک می کند که بدانند چقدر این تیک تاک ساعت ادامه خواهد داشت.
محققان توضیح دادند که ماشین حساب زندگی برپایه 9 نشانگر زیستی کار می کند که در خون انسان وجود دارد. به عبارت دیگر بیمار باید باید یک آزمایش معمولی بدهد.
آزمایش های مربوط به طول عمر قبلا هم انجام می شدند اما این آزمایش جدید دقت بسیار بالایی دارد. دانشمندان 42 شاخص متفاوت (به طور مثال سطح گلوکز، لکوسیت و آلبومین) را اندازه گیری می کنند. اطلاعات به دو پایگاه بزرگ منتقل می شود. در جریان کار متخصصین اطلاعات افراد در سنین مختلف و همچنین بیماران فوت کرده را بررسی کردند.
به طور مثال سن حقیقی فرد 65 سال است اما وضعیت فیزیک70 سال را نشان می دهد و خطر مرگ وی مانند فرد 70 ساله است.
دانشمندان به این نتیجه رسیدند که سن بیولوژیکی زنان در اکثر موارد کمتر از سن واقعی آنهاست و در مردان برعکس پیری زودتر فرا می رسد. در بین افراد در سنین 50 تا 64 سال خطر مرگ به خاطر پیری زودرس بیشتر از افراد در سنین 65 تا 84 سال است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала