بدنسازی و افشای محل استقرار نظامیان آمریکا+عکس

© AP Photo / Bebeto Matthewsاپلیکیشن بدنسازی
اپلیکیشن بدنسازی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بدنسازی چه نقشی در افشای قرارگاه نظامیان آمریکا دارد؟

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت هلندی « Correspondent» اپلیکیشن محبوب بدنسازی «پولار فلو» امکان دریافت اطلاعات محرمانه در باره محل استقرار نظامیان آمریکایی و کارمندان سرویس های ویژه در سراسر جهان و همچنین نظامیان روسیه در کریمه که در حال ورزش در اماکن محرمانه هستند را با کمک دستبندهای بدنسازی فراهم می سازد.

اپلیکیشن پولار فلو- Polar Flow- برای نظارت بر وضعیت بدن در زمان ورزش در نظر گرفته شده است و سازندگان از آن به عنوان پلتفرم اجتماعی استفاده می کنند که کاربران در آنجا می توانند به تبادل دستاوردهای ورزشی خود بپردازند.

در مقایسه با اپلیکیشن های «گارمین» و «استراوا»، پولار اطلاعات بیشتری در باره کاربر را به شکلی منتشر می کند که بیشتر قابل دسترسی است. این موضوع می تواند عواقب بالقوه فاجعه باری برای کاربر دربرداشته باشد».

به گفته محققان این اپلیکیشن اطلاعات در باره تاریخ، زمان و مسیر ورزشی و حتی محل قرار داشتن خانه کاربران را در دسترس همگان قرار می دهد.

در این اپلیکیشن می توان تمام ورزشی هایی که کاربر از سال 2014 در سراسر جهان انجام داده را در یک نقشه واحد تماشا کرد. به عنوان مثال اپلیکیشن «پولار» نشان می دهد که کاربر در خاورمیانه و آمریکا ورزش کرده است.

محققان اعلام کردند که توانستند هویت 6500 کاربر این اپلیکیشن را مشخص کنند که کارمندان پایگاه های نظامی بودند که حتی در آنجا سلاح هسته ای نگهداری می شود، کارمندان سرویس های ویژه، سفارتخانه ها، دفتر فدرال بازرسی آمریکا، آژانس امنیت ملی آمریکا و نظامیان زیر دریایی ها نیز شناسایی شدند.

 به گفته محققان گویا آنها توانستند سربازان روسیه در کریمه و نظامیان در مرز کره شمالی، خلبانانی که در مبارزه با داعش(سازمان تروریستی ممنوعه در روسیه) شرکت داشتند،آمریکایی های مستقر در«منطقه سبز» در بغداد و پرسونل نظامی در زندان گوآنتانامو را شناسایی کنند.

اکتبر سال گذشته اعلام شد که در وزارت دفاع روسیه قصد دارند انتشار عکس، ویدئو و اطلاعات محل استقرار و دیگر اطلاعات از این قبیل را برای نظامیان قراردادی ممنوع کنند که ممکن است باعث افشا شدن محل استقرار  آنها و دیگر نظامیان شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала