هراس ناتو از نشست روسای جمهور روسیه و آمریکا

© AP Photo / Jorge Silva/Pool Photoهراس ناتو از نشست روسای جمهور روسیه و آمریکا
هراس ناتو از نشست روسای جمهور روسیه و آمریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ناتو معتقد است که نشست بین ترامپ و پوتین امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Telegraph،برگزار کنندگان نشست ناتو که 11 و 12 جولای در بروکسل برگزار می شود، بر این باورند که دیدار دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در 16 جولای در هلسینکی، می تواند تاثیر منفی بر امنیت در اروپا داشته باشد.

به گفته منابع حوزه های نظامی و دیپلماتیک ،هراس ناتو از پیشنهاد احتمالی ترامپ به پوتین در زمینه تغییر چشم انداز امنیتی در اروپا در صورتی عدم توافق رهبران ناتو با پیشنهاد رئیس جمهور آمریکا مبنی بر افزایش هزینه های دفاعی،در این ملاقات خواهد بود.

این نشریه همچنین در ادامه از قول یک منبع دیپلماتیک می نویسد:ترامپ در هلسینکی می تواند پیشنهاد کاهش نیروی نظامی آمریکا در اروپا را به شرط ارائه تضمین متقابل از پوتین برای استفاده از نفوذ خود بر تهران برای خروج نیروهای ایرانی از سوریه بدهد.این دیپلمات همچنین ادامه می دهد: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، تلاش کرد ترزا می ،نخست وزیر بریتانیا، و ترامپ را متقاعد کند که حمایت پوتین را در این زمینه جلب کنند.

منابع همچنین معتقدند که ترامپ ممکن است ناتو را تهدید به خروج نیروهای آمریکایی از اوکراین کند و یا از شرکت نیروهای آمریکایی در عملیات مشترک با ناتو ممانعت کند مگر اینکه انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی متعهد به افزایش هزینه های دفاعی شوند.

این منبع دیپلماتیک همچنین در ادامه می افزاید:مقامات می ترسند که ترامپ بتواند از نشست ناتو در هفته آینده برای پایان دادن به حمایت نظامی ارتش آمریکا به دلیل اختلافات بودجه استفاده کند. 


 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала