توئیت ظریف پس از نشست وین + عکس

© Sputnik / Grigoriy Sisoev /  مراجعه به بانک تصاویر توئیت ظریف پس از نشست وین + عکس
توئیت ظریف پس از نشست وین + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران در پایان نشست وین اعلام کرد آمریکا در رابطه با برجام و مسئله هسته ای ایران منزوی شد.

به گزارش اسپوتنیک، ظریف در توئیتر نوشت:" همه متعهد به تضمین منافع ایران (طبق برجام) هستند. امریکا منزوی شد".
وی افزود طرف های باقی مانده در برجام در"مسیر درست برداشتن گام های استوار برای اجرای به موقع تعهدات" برجام قرار دارند.
ظریف نوشت:" ایران مجددا بر حق خود مبنی بر پاسخ به عدم پایبندی آمریکا (به برجام) در صورتی که اقدامات جبرانی (اروپا) ناکافی باشند، تأکید کرد".
پیشتر گزارش داده شده بود که ایران و 1 +4 در نشست وین درباره دفاع از شرکت های خود در برابر تحریم های امریکا به توافق رسیده اند.

در تاریخ 8 مه، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را و احیای سیاست اعمال تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.
به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی به جای برجام نیز اشاره نمود.
روسای جمهور بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. همچنین سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه خاطرنشان شاخت خروج امریکا از برجام جهانیان را از یکی از مهم ترین وسایل برای منع گسترش سلاح هسته ای محروم می سازد. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.
آژانس بین المللی انرژی اتمی در هر ده گزارش خود تاکید کرده که جمهوری اسلامی به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала