ایتالیا از خرید جنگنده های اف 35 دست برمی دارد

© AFP 2023 / HO/US Navyایتالیا از خرید جنگنده های اف 35 دست برمی دارد
ایتالیا از خرید جنگنده های اف 35 دست برمی دارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
الیزابتا ترنتا، وزیر دفاع ایتالیا اعلام کرد کشور وی دیگر جنگنده های اف 35 نخواهد خرید که آنرا به همراه متحدان خود در ناتو تولید می کند.

به گزارش اسپوتنیک،خانم ترنتا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی La7 این مطلب را اعلام کرده و گفت:" با توجه به مطالعات ما ، هزینه کاهش این برنامه بیشتر از هزینه حفظ آن است و به این دلیل ما دیگر اف 35 خریداری نخواهیم کرد".
به گزارش رسانه های ایتالیایی ، تا به حال 10 فروند اف 35 به نیروی هوایی این کشور تحویل داده شده است. برنامه دراز مدت تولید و خریداری این هواپیماها ، تحویل 90 فروند را در نظر می گیرد که از بین آنها هشت فروند قبلا در ماه اوریل قبل از پایان کار دولت قبلی سفارش داده شده است.
وزیر دفاع ایتالیا گفت مسئله اف 35 فقط در رابطه با فناوری ها نیست بلکه همچنین به اشتغال نیروی انسانی مربوط می شود و به این دلیل ارزیابی هزینه کاهش یا حفظ تولید این هواپیما ها ضرورت دارد.
خانم ترنتا دیرتر در فیسبوک نوشت "ما همواره به خاطر این برنامه مورد انتقاد قرار گرفته ایم " و به این دلیل مقامات فعلی در رابطه با قراردادهای امضا شده توسط دولت سابق ارزیابی دقیقی در راستای رعایت منافع ملی کشور انجام خواهند داد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала