هشدار روحانی: اگر توانستید، جلوی صادرات نفت ایران را بگیرید تا نتیجه‌اش را ببینید

© Sputnik / Aleksey Nikolskyiهشدار روحانی: اگر توانستید، جلوی صادرات نفت ایران را بگیرید تا نتیجه‌اش را ببینید
هشدار روحانی: اگر توانستید، جلوی صادرات نفت ایران را بگیرید تا نتیجه‌اش را ببینید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تصور اینکه همه نفت صادر کنند جز ایران، غلط و نابخردانه است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی رییس جمهور ایران، حسن روحانی، در نشست خبری مشترک با آلن برسه، رئیس جمهوری سوئیس گفت:"اگر ایالات متحده آمریکا به متحدانش برای عدم خرید نفت خام ایران فشار وارد کند، صادرات نفت منطقه تهدید خواهد شد".
روحانی در واکنش به اظهارات مقامات آمریکایی مبنی بر جلوگیری از صادرات نفت ایران تصریح کرد: "به نظر من حرفی که برخی مقامات آمریکایی ها زدند که می‌خواهیم صادرات نفت ایران را به صفر برسانیم یک گزافه‌گویی است. آنها هیچ وقت قادر نیستند آن را عملی کنند. این کار کاخ سفید غیرقانونی، فرامرزی و لغو تمام تعهدات بین المللی در زمینه انرژی و تجارت است. تصور اینکه همه نفت صادر کنند جز ایران، غلط و نابخردانه است".
برایان هوک، مدیر سیاستگذاری وزارت امور خارجه آمریکا روز گذشته اعلام کرد که کشورش می‌کوشد تا ماه نوامبر درآمد نفت ایران را به صفر برساند.
گفتنی است، پیش از این سفیر آمریکا در سازمان ملل از هند خواسته است در روابط اقتصادی خود با ایران تجدید نظر کند. هند یکی از خریداران اصلی نفت ایران است. آمریکا به خریداران نفت ایران اعمال فشار می‌کند و بر آن است به صادرات نفتی ایران پایان دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала