نیروی هوایی آمریکا آزمایش بمب هسته ای B61-12 را تایید کرد

© AFP 2023 / DODنیروی هوایی آمریکا آزمایش بمب هسته ای B61-12 را تایید کرد
نیروی هوایی آمریکا آزمایش بمب هسته ای B61-12 را تایید کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی هوایی آمریکا، بمب اتم B61-12 در نوادا آزمايش کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امنیت هسته ای ملی انرژی آمریکا، نیروی هوایی ایالات متحده آمریکا به همراه وزارت امنیت هسته ای ملی انرژی برای نخستین بار بمب اتم جدبد B61-12 بر روی بمب افکن B-2 Spirit به معرض آزمایش گذاشت.
آزمایش دو بمب بدون پتانیسل هسته ای در تاریخ 9 ژوئن در نوادا صورت گرفت. این آزمایش ها بخشی از آزمایش های مشترک برای نشان دادن توانایی این هواپیما برای تحویل سلاح ارزیابی شده است.

ژنرال مایکل لوتون، سخنگوی اداره ملی امنیت هسته‌ای آمریکا درباره این آزمایش در یک کنفرانس خبری اعلام کرد: این آزمایشات مقدماتی نشان می‌دهد که طراحی بمب B61-12 مطابق با نیازها می‌باشد و حاکی از پیشرفت برنامه گسترش B61-12 برای پاسخگویی به الزامات امنیت ملی ماست. این بمب جدید پس از استقرار قرار است جایگزین بمب‌های بی 61 موجود در پایگاههای نظامی آمریکا در اروپا و ترکیه شود.

پیش از این نیز در اوایل سال گذشته، وزارت امنیت هسته ای ملی انرژی آمریکا با همکاری نیروی هوایی این کشور، بمب B61-12را طی رو مرحله در ایالت نوادا به آزمایش گذاشت. این بمب که به کلاهک های هسته ای مجهز نشده بود، از جنگنده F-15E شبیک شد. در طول آزمایشات، پتانسیل غیر هسته ای این بمب وهمچنین توانایی این جنگنده برای تحویل سلاح مورد ارزیابی قرار گرفت.

 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала