سوزن بی درد بر اساس نیش پشه

© Sputnik / Oleg Lastochkin /  مراجعه به بانک تصاویر نیش پشه نمونه ای برای ساخت میکرو سوزن
نیش پشه نمونه ای برای ساخت میکرو سوزن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
راهکارهای نیش پشه ها شناسایی شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از « نیواطلس»، محققان دانشگاه ایالتی اوهایو با مطالعه نیش پشه ها سه راهکار مورد استفاده آن ها را شناسایی کردند و با استفاده از آن میکرو سوزنی ساختند که احساس درد ایجاد نمی کند.

بر اساس این تحقیقات پشه ها از مواد موجود در بزاق خود برای بی حس کردن محل گزش استفاده می کنند، هنگام مکیدن خون، اندام مورد استفاده برای این کار را می لرزانند تا نیروی لازم برای این کار کاهش یابد و نیش آن ها دارای دندانه هایی است که نفوذ به درون پوست قربانی را ساده تر می کند.

علاوه بر این مشخص شد نیش پشه های ماده Aedes vexan در نزدیکی نوک نیش نرم تر از سایر قسمت ها است تا نیروی لازم برای سوراخ کردن پوست کاهش یابد. نوک نرم تر به معنی کاهش تغییر شکل پوست در زمان گزش و در نتیجه احساس درد کمتر توسط قربانی است.

اکنون محققان با استفاده از این راهکار یک میکروسوزن جدید ساختند که درواقع متشکل از دو سوزن است. اولی بلافاصله یک ماده بی حس کننده را به محل تزریق می کند و دومی که دارای دندانه هایی است و برای گرفتن خون یا تزریق داروی موردنظر به بدن مورد استفاده قرار می گیرد، با یک حرکت لرزشی پوست را سوراخ کرده و وارد آن می شود و هیچ احساس دردی ایجاد نمی کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала