لغو مجوزهای مرتبط با برجام در امریکا

© AFP 2023 / Brendan Smialowskiلغو مجوزهای مرتبط با برجام در امریکا
لغو مجوزهای مرتبط با برجام  در امریکا - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت خزانه داری آمریکا دو مجوز عمومی مرتبط با توافق هسته‌ای ایران را لغو کرده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روز نو ، دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا (OFAC) مجوزهای موسوم به H و I که به دلیل توافق هسته ای ایران (برجام) صادر شده بود، لغو کرده است. این مجوزها مربوط به تراکنش‌ها و مقررات تحریمی ایران بودند.
دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا همچنین مقررات تحریمی‌ و تراکنش‌های ایران 31 C.F.R بخش 560 (ITSR) را به منظور کاهش دامنه مجوزهای عمومی واردات به داخل ایالات متحده و معاملات فرش‌ها و مواد غذایی اصالتا ایرانی اصلاح کرده است. بر این اساس صدور نامه های اعتباری و خدمات واسطه‌ای نیز تا تاریخ 6 آگوست 2018 که پیش از این تحت مجوز عمومی I صادر شده بود و همچنین مواردی که تحت مجوز عمومی H صادر شده بود تا تاریخ 4 نوامبر 2018 به تدریج متوقف خواهد کرد.
اصلاحیه قانون (ITSR) از امروز لازم الاجراست.
در ادامه اطلاعیه دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا آمده است اقدامات فوق در راستای عمل به تصمیم 8 می 2018 (18 اردیبهشت) رئیس جمهور آ‌مریکا برای خروج از توافق هسته‌ای ایران و آغاز اعمال مجدد تحریم‌های مرتبط با برنامه هسته‌ای ایران که به دلیل برجام برداشته شده بود، صورت گرفته است.
در تاریخ 8 مه امسال ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را و احیای سیاست اعمال تحریم ها علیه جمهوری اسلامی ایران اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.
به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند.
رهبران بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. همچنین سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه خاطرنشان شاخت خروج امریکا از برجام جهانیان را از یکی از مهم ترین وسایل برای منع گسترش سلاح هسته ای محروم می سازد.حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.
آژانس بین المللی انرژی اتمی در هر ده گزارش خود تاکید کرده که جمهوری اسلامی به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала