وزير دفاع ايران: هدف آمريكا بر هم زدن مرزهاى جغرافياىى در منطقه است

© Sputnikوزير دفاع ايران: هدف آمريكا بر هم زدن مرزهاي جغرافياىى در منطقه است
وزير دفاع ايران: هدف آمريكا بر هم زدن مرزهاي جغرافياىى در منطقه است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران جزئیات دو طرح آمریکا در منطقه را تشریح کرد.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع ایران، سرتیپ امیر حاتمی،وزیر دفاع ایران در سیزدهمین کنگره جغرافیایی ایران اظهار داشت: امنیت و دفاع با جغرفیا ارتباط‌‌ بسیار نزدیکی دارند و در طول تاریخ به خوبی شاهد این موضوع بوده‌ایم.

وی با بیان ا‌ینکه ‌توسعه ‌نیز‌ به هم پیوسته است، افزود: ‌نمی‌شود یک جزیره‌ای در ‌جایی توسعه یابد و تصور کنیم می‌شود بقیه را در توسعه‌نیافتگی نگه داشت و در عین حال در آسایش و امنیت بود.

وزیر دفاع ایران همچنین تاکید کرد: این رویکرد امکانپذیر نیست به ویژه در کشوری مانند جمهوری اسلامی ایران که یک موقعیت ممتاز و ژئوپلوتیک دار‌د.وی با بیان اینکه امروز 2 طرح بسیار مهم ‌جغرافیایی ‌توسط آمریکایی‌ها در منطقه در حال اجرا‌ست، اضافه کرد: ‌این 2 طرح ‌در ادامه همان تقسیمات است و همان آثار را خواهد داشت؛ لذا برای کشورهای منطقه باید بسیار مهم باشد که بدانند نسبت به ‌منافع زودگذری که آمریکایی‌ها ‌وعده ‌می‌دهند قانع نشو‌ند.

وزیر دفاع به ویژگی‌ها و امتیازات خاص جمهوری اسلامی ایران در منطقه اشاره و تاکید کرد: اینکه دشمنان بخواهند کشورمان را در فرسایش ژئوپلوتیک قرار ‌دهند و مسیرهای مهم انتقال انرژی را به طور مصنوعی و با هزینه‌های خیلی زیاد و با دور زدن ایران از گوشه و کنار عبور دهند به طور حتم موجب امنیت در منطقه نخواهد شد.

سرتیپ حاتمی، طرح دوم دشمنان را «‌به هم زدن مرزهای جغرافیایی» اعلام کرد و گفت: نظم ‌ سایکسپیکو یک نظم منبعث از ذهنیت غربی، فرصت‌طلبانه، منفعت‌محور و ‌استعماری بود که بر منطقه تحمیل شد.

وی ادامه داد: نظم موردنظر آمریکایی‌ها که برای منطقه نسخه شده، رسم‌الخط ناشیانه، عقب‌افتاده، قلدرمآبانه و تک‌قطبی با برتری‌جویی آمریکایی‌هاست؛ واقعیت آنکه رنج و آلام مردم منطقه محصول این تفکرات و ارزیابی‌‌های اشتباه و خودخوا‌هانه آنان است.‌

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала