رايزنى هاى روسيه و ايران در رابطه با احتمال خروج ايران از برجام

© REUTERS / Heinz-Peter Bader رايزنى هاى روسيه و ايران در رابطه با احتمال خروج ايران از برجام
رايزنى هاى روسيه و ايران در رابطه با احتمال خروج ايران از برجام - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عباس عراقچی در دیدار با سرگئی ریابکوف در رابطه با احتمال خروج ايران از برجام رایزنی می کنند.

به گزارش اسپوتنیک، عباس عراقچی امروز جمعه در دیدار با سرگئی ریابکوف همتای روس خود گفت: غرب باید با تبعات خروج آمریکا از برجام مقابله کند و خواسته های ایران تامین شود.

او که به دعوت ریابکوف به روسیه سفر کرده است، پس از حضور در مسکو طی دیدار و گفت و گو با همتای خود بر ضرورت تامین مطالبات به حق جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

طرفین همچنین بر ضرورت ارایه برنامه و راهکارهای لازم از سوی اعضای باقیمانده در برجام که بتواند حقوق مسلم ملت ایران را تامین کند، تاکید کردند.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا اواسط اردیبهشت ماه کشورش را از توافق هسته ای ایران با 1+5 خارج کرد و یادآور شد که تحریم ها را باز خواهد گرداند.

روسیه، چین و دیگر اعضای گروه 1+5 با انتقاد شدید از آمریکا اعلام کردند که به توافق هسته ای پایبند می مانند. ایران مهلت زمانی به اروپا داده تا با حمایت از برجام این توافق را زنده نگه دارد.

مقامات در تهران اعلام کردند: "اگر در پایان این مهلت و زمان کوتاه به این نتیجه رسیدیم که با همکاری پنج کشور می‌توانیم همه آنچه در برجام خواست ملت ایران بوده به دست آوریم، برغم میل آمریکا و اسراییل برجام پایدار خواهد ماند."

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала