زمان دریافت بمب افکن F-35 ترکیه از آمریکا فرا رسید

© Sputnik / Vladimir Astapkovichزمان دریافت بمب افکن F-35 ترکیه از آمریکا فرا رسید
زمان دریافت بمب افکن F-35 ترکیه از آمریکا فرا رسید - اسپوتنیک ایران
اشتراک
فردا، ترکیه دو بمب افکن آمریکایی خود را دریافت می کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان مولود چاووشاوغلو وزیر امور خارجه ترکیه، در مصاحبه با کانال NTV ترکیه، استانبول اعلام نمود که با وجود مخالفت کنگره ایالات متحده، ترکیه اولین جنگنده F-35 خود را در روز پنجشنبه دریافت خواهد کرد.

او گفت: «دو جنگنده اف سی و پنج در تاریخ 21 ژوئن به ما تحویل داده خواهد شد".

از سوی دیگر تولید کننده هواپیما شرکت لاکهید مارتین نیز آمادگی خود را برای تحویل نخستین جنگنده F-35 را به طرف ترک تایید کرده است. مراسم تحویل این دو جنگنده به آنکارا در روز 21 ژوئن در شهر فورت ورت، تگزاس، آمریکا برگزار می شود.

در مجموع، ترکیه می خواهد 100 بمب افکن F-35 را از ایالات متحده خریداری نماید.

گفنتني است، پیش از این به نقل از روزنامه Hurriyet دیلی نیوز، اردوغان از آمادگی ترکیه برای تحویل و استفاده از پدافند هوایی اس 400 خبر داد.

اردوغان در این خصوص گفت: "ما تنها S-400 را نخریدیم که آنها را به انبار منتقل کنیم. در صورت لزوم، از آنها استفاده خواهیم کرد. این سیستم دفاعی ما هستند. ما بدون آنها چه کار خواهیم کرد؟ آیا باید وابسته به آمریکا باشیم؟".

در عین حال، اردوغان اعلام نمود که پیش از آن، آنکارا "چندین سال سیستم های مشابه را از آمریکا درخواست کرده بود. اما واشنگتن و کنگره آمریکا از فروش به ترکیه اجتناب کردند. روسیه با یک پیشنهاد نسبتا عالی به درخواست ما واکنش نشان داد. روسیه حتی به تولید مشترک فکر می کنند و شرایط مناسب برای صدور وام را به ما ارائه نمودند". 

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала