نیروی هوایی صربستان تا انتهای سال میگ-29 روسیه را به خدمت خواهد گرفت

© Sputnik / Vladimir Astapkovichنیروی هوایی صربستان تا انتهای سال میگ-29 روسیه را به خدمت خواهد گرفت
نیروی هوایی صربستان تا انتهای سال میگ-29 روسیه را به خدمت خواهد گرفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تا پایان سال جاری یا در آغاز سال بعد 6 فروند میگ-29 اهدایی روسیه به صربستان به پرواز در خواهند آمد.

به گزارش اسپوتنیک، الكساندر وولین، وزیر دفاع صربستان،اعلام کرد: شش میگ —29 دریافت شده از فدراسیون روسیه به همراه چهار هواپیمای جنگنده ای که با بلاروس برای آن ها در حال مذاکره هستیم، تا پایان سال جاری یا در آغاز سال بعد به پرواز در خواهند آمد.

وی افزود:ما هم اکنون چهار میگ آماده برای پرواز داریم.شش میگ-29 اهدایی روسیه و چهار میگ ای که در حال مذاکره با بلاروس هستیم،همگی تا آخر سال و یا تا اوایل سال آینده مدرنیزه شده و آماده پرواز برای محافظت از آسمان ما خواهند بود.

وزیر دفاع صربستان همچنین افزود:با مدرنیزه شدن،همه جنگنده ها به جنگنده های نسل چهارم ارتقا پیدا خواهند کرد.

وولین طی سفر خود به مسکو در آپریل امسال گفت که او با سرگئی شویگو، همتای روسی خود، امکان تهیه چهار جنگنده هلی کوپتر Mi-35، چهار وسایل نقلیه Mi-17، تانک های T-72، وسایل نقلیه پیاده نظام BMP-2 و سلاح های دیگر را مورد بررسی قرار داده اند.

پیشتر، الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان و الكساندر وولین، بارها بر اهمیت انتقال شش جنگنده مجهز میگ-29 در اکتبر 2017 و دریافت دو هلیکوپتر Mi-17 بر طبق قرارداد ماه ژوئن 2016 با روسیه تاکید کرده اند.

در اوایل ماه دسامبر 2016، ووچیچ اعلام کرد که در نتیجه نشست با شویگو در مسکو،روسیه به صربستان شش جنگنده میگ —29 و همچنین 30 تانک T-72S، 30 تانک BRDM-2 مجهز به KPVT 14.5 میلیمتر خواهد داد.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала