کنترل فرودگاه حدیده از دست حوثی ها خارج شد

© AFP 2023 / Stringerکنترل فرودگاه حدیده از دست حوثی ها خارج شد
کنترل فرودگاه حدیده از دست حوثی ها خارج شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای ارتش یمن، با حمایت ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی کنترل فرودگاه بین المللی حدیده را به دست گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک، نیروهای ارتش یمن، با حمایت ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی کنترل فرودگاه بین المللی حدیده در یمن را به دست گرفتند.

پیش از این، دولت یمن در بیانیه ای از آغاز عملیات "پیروزی طلایی" خبر داد که با هدف بازسازی قانونی قدرت در سرتاسر کشور یمن پس از استفاده از تمام راههای مسالمت آمیز و سیاسی برای خارج کردن حوثی ها از حدیده خبر داد، جایی که به ادعای دولت یمن، از طریق این بندر تسلیحات ایران برای کشتار یمنی ها وارد می شود.

ارتش ملی یمن در ادامه عملیات نظامی آزادسازی حدیده که با پشتیبانی ائتلاف عربی انجام می‌گیرد، با پاکسازی مین‌های کار گذاشته شده حوثی‌ها به سوی فرودگاه حدیده پیشروی کره و محیط اطراف آن را به کنترل درآورد.

به گزارش العربیه ابوزرعه المحرمی فرمانده جبهه الساحل الغربی یمن گفت:"نیروهای ارتش به همراه مقاومت مردمی با به دست گرفتن کنترل بعضی از مناطق و تحمیل تلفات سنگین بر شبه نظامیان حوثی به چند متری فرودگاه حدیده رسیده‌اند".

گزارش‌های ارسالی حاکی از تلاش نافرجام شماری از شهروندان این شهر برای فرار از آن است. بسیاری از این افراد در خانه‌های خود پناه گرفته و خیابان‌ها به رغم فرا رسیدن عید فطر خالی از جمعیت است.

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این نزاع شورشیان حوثی جنبش شیعه " انصارالله" و بخشی از ارتش وفادار به رئیس جمهور سابق علی عبدالله صالح و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی قرار دارند. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارند. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند به طور غیر رسمی حمایت می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала