محرمانه کردن اطلاعات نوویچوک

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر اعلام تعداد ایرانیان کشته شده در حملات تلافی‌جویانه اسرائیل در سوریه
اعلام تعداد ایرانیان کشته شده در حملات تلافی‌جویانه اسرائیل در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفارت روسیه از ایالات متحده خواسته است اطلاعات مربوط به نوویچوک را محرمانه کند.

به گزارش اسپوتنیک،سفارت روسیه در ایالات متحده از مقامات ایالات متحده خواست که اطلاعات مربوط به نوویچوک را نابود کنند و انبارهای  سلاح های شیمیایی خود را از بین ببرند، و همچنین حملات شیمیایی در سوریه را به این وزارتخانه یادآوری کرد.

پیش از این،،ایگور کوناشنکوف،نماینده رسمی وزارت دفاع روسیه،اعلام کرده بود که ارتش آزاد سوریه و نیروهای عملیات ویژه ایالات متحده آماده تحرکات شیمیایی در استان دیرالزور هستند.هدر ناوئرت ، سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده، بیانیه وزارت نظامی روسیه را "دروغین" خواند.

این دیپلمات همچنین افزود:ایالات متحده به کنوانسیون ممنوعیت سلاح های شیمیایی پایبند است و مجددا مسکو را متهم به مشارکت در مسمومیت سرگئی اسکریپال و دخترش جولیا در بریتانیا کرد.

سفارت آمریکا همچنین خاطرنشان کرد که حتی سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با این سناریو نمی تواند تحریم سلاح های شیمیایی در سوریه را انکار کند. این وزارتخانه تدوین سلاح های شیمیایی در دوما یادآور شد و به عنوان مدرک به دو ویدئو سازمان اسپوتنیک در یوتیوب، که در آن سوری ها در مورد راه اندازی حمله، صحبت می کنند، اشاره نمود.

ایالات متحده پیش تر بارها و بارها مهلت انحلال سلاح های شیمیایی خود را که پیش از سال 2007 آنها را پذیرفته است، به تعویق انداخته است. اکنون مقامات ایالات متحده قول داده اند تا سال 2023 تسلیحاتشان را تخلیه کنند. درعین حال روسیه، بین سالهای 2002 و 2017، حدود 40،000 تن سلاح شیمیایی خود را از بین برده است.

در تاریخ 4 آوریل، ایالات متحده، انگلیس و فرانسه پس از ادعای استفاده از سلاح های شیمیایی در شهر دوما، با موشک های خود به تاسیسات سوریه که به نظر آنها برای تولید سلاح های شیمیایی مورد استفاده قرار می گرفت حملاتی را بدون انتظار برای بررسی کارشناسان سازمان دیده بان حقوق بشر و بر اساس فیلم های منتشر شده توسط مخالفین مسلح در منابع اینترنتی،وارد کردند.

نام نوویچوک پس از حادثه در سالسبری بریتانیا مشهور شد، جایی که در روز 4 مارس کارمند سابق اطلاعات سرگئی اسکریپال و دخترش یولیا به جرم جاسوسی برای بریتانیا محکوم شدند. مقامات بریتانیا دولت روسیه را در مسمومیت اسکریپال و دخترش محکوم می کنند.مسکو به طور قطعی این مسئله را انکار می کند.تا کنون لندن هیچ مدرکی از اتهاماتش را ارائه نکرد،مشخص شده است که یک عامل شیمیایی با چنین نامی برای متخصصان بسیاری از کشورها، از جمله ایالات متحده شناخته شده است.


نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала