ترامپ وضع تحریم ها علیه کره شمالی را متوقف کرد

© AFP 2023 / Saul Loeb ترامپ وضع تحریم ها علیه کره شمالی را متوقف کرد
ترامپ وضع تحریم ها علیه کره شمالی را متوقف کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
قرار بود در 300 مورد تحریم هایی علیه کره شمالی وضع شود.

 

به گزارش اسپوتنیک، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، در کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت:«وضع تحریم ها در 300 مورد علیه کره شمالی را لغو کردم».

به گفته خودش، او تصمیم گرفت این تحریم ها را متوقف کند، زیرا در شرایط کنونی «بی احترامی» به نظر می رسید.

ترامپ همچنین گفت که رزمایش های نظامی با کره جنوبی تا زمانی که مذاکرات با کره شمالی در جهت صحیح پیش می رود انجام نخواهند شد.

پس از پایان اجلاس رهبر کره شمالی و رئیس جمهور آمریکا در سنگاپور، طرفین سند نهایی را به امضا رساندند. در این سند آمده است که ترامپ به کره شمالی تضمین امنیتی می دهد و کیم جونگ اون به غیر هسته ای شدن شبه جزیره کره پایبند خواهد ماند.

اجلاس رهبران آمریکا و کره شمالی در سنگاپور در هتل «کاپلا» در جزیره «سنتوس» برگزار شد که فقط یک پل آن را از سنگاپور جدا می کند. رهبران دو کشور موضوع غیر هسته ای شدن کامل شبه جزیره کره و تضمین صلح در شبه جزیره کره و عادی سازی مناسبات آمریکا- کره را به بحث گذاشتند.

پس از پایان دیدار، ترامپ اعلام کرد که سند جامعی با کره شمالی به امضا رسید و افزود فرایند غیر هسته ای شدن شبه جزیره کره خیلی سریع آغاز می شود.

کیم جونگ اون امضای سند در اجلاس سنگاپور را «آغاز جدید»ی در مناسبات دو کشور نامید و قول داد تغییرات بزرگی در آینده رخ بدهد. آمریکا متعهد شد امنیت کره شمالی تضمین شود و پیونگ یانگ بنوبه خود تعهدات خود در رابطه با غیرهسته ای شدن شبه جزیره کره را مورد تأیید قرار داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала