چگونه عادت های ما به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل می شوند؟ +ویدئو

CC0 / Pixabay / چگونه عادت های ما به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل می شوند؟ +ویدئو
چگونه عادت های ما به بخش جدایی ناپذیر زندگی ما تبدیل می شوند؟ +ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درماندگی آموخته شده در یک چهارپا و تمثیل آن برای انسان.

به گزارش اسپوتنیک، ویدئو الاغی که گفته میشود از آسیاب فرار کرده است توجه کاربران را به خود جلب نموده است. در این ویدئو این حیوان بدون اینکه به میله دوار بسته باشد مدام در حال چرخیدن دور خود است. و به نوعی این عادتقبلی خود را با وجودداشتن آزادی، ترک نمیکند. در زیر این پست نوشته شده است که این وضعیت، حکایت خیلی از ما انسانها نیز میباشد.

A post shared by a.asirgham (@abbas.asirgham) on May 26, 2018 at 3:01am PDT

کاربران از رویکرد های مختلفی به این ماجرا مینگرند، برخی برای این حیوان ابراز دلسوزی میکنند و مقصر اصلی را انسان میدانند که این بلا را سر حیوانات می آورد. برخی دیگر آن را مثال کوچکی برای وضعیت انسان میدانند، و آن را مثال کاملی برای درک مفهوم "درماندگی آموخته شده" معرفی میکنند. درماندگی آموخته شده در علم روانشناسی به شرایطی اشاره می‌کند که در آن افراد بر طبق تجربیات گذشته به این نتیجه می‌رسند که کوشش را با پیشرفت مرتبط نمی‌دانند. آنها یادگیرندگانی هستند که فکر می‌کنند هر کاری انجام دهند به موفقیت دست نمی‌یابند. انسانهایی که نمیتوانند از قید و بند ها رها شوند نیز مثالهایی برای این وضعیت هستند. مانند رعایت مادام العمر آداب و رسوم غلط، سنتهای بی فایده و یا عاداتی که سودی به دنبال ندارند. کاربران معتقدند باید سنت شکن بود، باید توانایی تغییر را در خود ایجاد کرد و باید بتوانیم عادت کنیم که عادت نکنیم.

کاربران معتقدند نگاه سیاسی یا غیر سیاسی، به هر حال اصل مطلب جالب توجه است چرا که خیلی ازانسانها در برخی موقعیت ها مانند این حیوان رفتار میکنند و این حاصل شرطی شدن توسط شرایط اطراف است. باید انقدر قوی باشیم تا بتوانیم بر شرایط محیطی غلبه کنیم.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала