واکنش بشار اسد به حضور نیروهای ایرانی و آمریکایی در سوریه

© AFP 2023 / Ho/Sanaواکنش بشار اسد به حضور نیروهای ایرانی وآمریکایی در سوریه
واکنش بشار اسد به حضور نیروهای ایرانی وآمریکایی در سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بشار اسد، رییس جمهور سوریه به حضور نیروهای ایرانی و آمریکایی در سوریه واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، در واکنش به حضور نیروهای خارجی در سوریه، بشار اسد، رییس جمهور سوریه اعلام کرد: حضور مستشاران ایرانی در سوریه بنا به دعوت دمشق و کاملا قانونی است، اما حضور نیروهای آمریکایی و انگلیسی غیرمشروع و غیرقانونی و حتی تجاوز نظامی محسوب می شود.

وی در ادامه افزود: حضوراین دو كشور در خاک سوریه تجاوز به حاکمیت کشور ما است. سازمان کلاه سفیدها که در مناطق مختلف سوریه حضور دارد ، شاخه ای از گروه تروریستی جبهه النصره وابسته به القاعده است و ما این سازمان را ابزار دست انگلیس می دانیم که از آن در روابط بین الملل خود استفاده می کند.

او همچنین درباره گروه تروریستی داعش* نیز گفت: ما طرف اصلی نبرد با این گروه تروریستی هستیم و در چند سال گذشته با حمایت روس ها و ایرانی ها با داعش* جنگیدیم؛ در واقع ائتلاف نظامی غربی به سرکردگی آمریکایی از داعش* حمایت می کند، زیرا هر وقت ارتش سوریه به داعش* حمله کرد و یا از سوی داعشی ها* مورد حمله قرار گرفت، غربی ها ارتش سوریه را مورد تهاجم قرار دادند.

وی توضیح داد: ارتش سوریه ظرف چند روز گذشته به داعش* در شرق کشور حمله کرد و آنها را شکست داد، اما در همان هنگام آمریکایی ها نیروهای ما را مورد حمله قرار دادند.

رییس جمهوری سوریه همچنین با اشاره به ادعای کشورهای غربی در خصوص حمله ادعایی شیمیایی چندی پیش در دوما (غوطه شرقی) بیان داشت: انگلیس، فرانسه و آمریکا به حمله شیمیایی ادعایی در دوما شکل دادند و در این زمینه به جهانیان دروغ گفتند.

*گروه ممنوعه در روسیه

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала