استرس و تاثیرات مخرب آن بر بدن +عکس

© Fotolia / Viacheslav Iakobchukاسترس و تاثیرات مخرب آن بر بدن +عکس
استرس و تاثیرات مخرب آن بر بدن +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موضوع همیشه داغ استرس در جوامع امروزی و آنچه که کاربران درباره اثرات مخرب آن گفتگو میکنند.

به گزارش اسپوتنیک، بر همگان روشن است که وجود استرس تاحدی گریزناپذیر است، اما استرس بیش از اندازه قطعا مضرات بسیاری به همراه دارد. استرس به خودی خود غیرطبیعی و بد نیست، تا جایی که هانس سلیه روانشناس معروف میگوید: "زندگی بدون استرس زندگی نیست". اما چگونگی کنار آمدن با استرس های موجود در زندگی مساله اصلی است. اگر شما به سختی استرس را کنترل کنید، به سختی هم زندگی روزمره خود را سپری خواهید کرد. برای اینکه بتوانید راحتتر استرس را مهار کنید باید از تاثیرات مخرب آن آگاه باشید و به سادگی به هر استرسی اجازه مسلط شدن بر جسم و روح خود را ندهید.

در شبکه های مجازی در این خصوص اخیرا مطالب متعددی منتشر شده است، از جمله در یکی از پستها تصویری به اشتراک گذاشته شده که نشان میدهد استرس بدن را نابود میکند چرا که بر تمام نقاط بدن اثرات مخرب خود را نشان میدهد. از جمله بر پوست که باعث ایجاد آکنه و خارش و جوش پوستی می‌شود و بر معده که از عوامل موثر در ایجاد زخم معده می‌باشد. استرس همچنین بر پانکراس تاثیر مخرب نشان داده و افزایش خطر دیابت را به دنبال دارد. سیستم ایمنی بدن را تضعیف می‌کند موجب درد و التهاب در ماهیچه‌ها شده و همچنین در روده موجب کاهش جذب مواد غذایی و در نتیجه افزایش خطر بیماریهای روده می باشد. تاثیر مخرب استرس بر قلب شامل افزایش فشار خون ضربان قلب و کلسترول و همچنین افزایش خطر حملات قلبی می باشد.همچنین موجب کاهش باروری میباشد تاثیرات استرس بر تاثیرات استرس محدود به مشکلات جسمی نمی باشد و مسائلی مانند افسردگی زودرنجی عدم داشتن انرژی و تمرکز و همچنین هراس و اضطراب را نیز به دنبال دارد.
کاربرانی که با استرس دست و پنجه نرم میکنند این مطلب را تایید کرده و معتقدند تنها خود فرد است که میتواند در این مسیر کمک کننده باشد.

برخی کاربران معتقدند شرایط فعلی زندگی از عوامل ایجاد این آسیب هاست چرا که دغدغه ها و استرس های بسیاری در اطراف ماست که سلامتی ما را تهدید میکند.
و عده ای در مقابل یوگا، مدیتیشن و حضور در محیط های آرام را توصیه میکنند و دوری از افکار منفی و دغدغه را در کاهش این تاثیرات مخرب موثر دانسته اند، به عقیده این عده برای اینکه درگیر مشکلات ناشی از استرس نشوید بهترین کار این است که با افرادی که انرژی منفی میدهند کمترهم صحبت شده و آرامش خود را در اولویت نسبت به هر چیزی از جمله حرفهای دیگران قرار دهید.

در هر صورت لازم به ذکر است که استرس ناشی از نگرانی در مقدار کنترل شده می تواند به صورت غریزی، به عنوان یک محرکه برای رسیدن به برخی اهداف انسان مورد استفاده قرار گیرد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала