مکرون: تصمیم ایران به معنای خروج از برجام نیست

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر مکرون: تصمیم ایران به معنای خروج از برجام نیست
مکرون: تصمیم ایران به معنای خروج از برجام نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور فرانسه تصمیم اخیر ایران درباره فعالیت هسته ای خود را به معنای خروج از برجام نمی داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، مکرون تصمیم ایران در خصوص غنی سازی اورانیوم را به معنای خروج از برجام نمی داند.  اما از طرف های این توافق خواست به سمت تنش نروند.

امانوئل مکرون روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با بنیامین نتانیاهو گفت: اگر یک طرف تصمیم بگیرد که توافق را فسخ کند، طرف های دیگر تشویق نخواهند شد که آن را نگهدارند. این توافق عالی نبود اما یکی از توافق های خوب بود و ما باید آن را نگه داریم. برجام عالی نبود، من موافقم اما از آنچه که پیش از آن بود، بهتر است.

در تاریخ 8 می، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد. 
به عقیده رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا، برنامه جامع اقدام مشترک با ایران، با امکان دور زدن تحریم ها توانایی ساخت بمب هسته ای را برای تهران فراهم می کند. در عین حال ایشان به انعقاد توافق نامه جدیدی به جای برجام نیز اشاره نمود. 
روسای جمهور بریتانیا، آلمان و فرانسه، ترزا می، آنگلا مرکل و امانوئل ماکرون خواهان اجرای برجام توسط طرفهای توافقنامه شدند. حسن روحانی، رئیس جمهور ایران اعلام نمود که تهران همچنان به تعهدات خود در قالب برجام ادامه می دهد و به تعهدات خود عمل خواهد نمود.
آژانس بین المللی انرژی اتمی در هر ده گزارش خود تاکید کرده که جمهوری اسلامی به تعهدات خود در چارچوب برجام عمل می کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала