چه کنیم تا فرزندانی خوب داشته باشیم؟ +عکس

© Vitaliy Ankov /  مراجعه به بانک تصاویر چه کنیم تا فرزندانی خوب داشته باشیم؟ +عکس
چه کنیم تا فرزندانی خوب داشته باشیم؟ +عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقایسه رفتارهای غلط و درست نسبت به فرزاندان نسل جدید.

به گزارش اسپوتنیک، تربیت فرزند از بحث های همیشه داغ و تمام نشدنی در شبکه های اجتماعی است چرا که در آن اختلاف نظر و نکات ظریف بحث انگیز فراوان است. کاربران درباره روشهای خود با دیگران گفتگو و مشورت میکنند. شکی نیست که تربیت فرزند بر اساس ارزشهای والدین صورت میپذیرد. بسیاری از ویژگی های مثبتی که والدین خودشان حسرتش را خورده اند، چون یا نداشته اند و یا در مقایسه با دیگران کمتر دارا بوده اند را در فرزندانشان دنبال میکنند. اما شاید از روشهای صحیح ایجاد این ویژگی ها غافل باشند.

در یکی از پستها مطلبی به اشتراک گذاشته شده است که علل هریک از رفتارهای نادرست کودکان را در یکی از رفتار والدین میداند.
به گفته کابران شبکه های اجتماعی متاسفانه اکثر والدین دنبال فرزندانی کامل، کم نقص، (اگر نگوییم بی نقص)، مودب و فرهیخته هستند. این درحالیست که والدین خودشان مقدمات این رفتارها را ایجاد نمیکنند ولی انتظار دارند که نتیجه مطلوب بگیرند.
برخی از رفتارهای کودکان به همراه منشا مرتبط با آن در رفتار والدین به شرح زیر است:

A post shared by نشر دایره (@nashredayereh) on Aug 20, 2017 at 4:55am PDT

به گفته روانشناسان دروغ گفتن کودک ریشه در اصرارها و پاپیچ شدن های بیجای والدین است.پس اگر میخواهید فرزندتان دروغ نگوید به او گیر ندهید. نداشتن اعتماد بنفس حاصل نبود تشویق کافی است. پس کودکان را بخاطر موفقیت هایشان تشویق کنید. ترسو بودن، ریشه در طرفداری های والدین و واگذار نکردن مسئولیت به فرزندان است. پس گاهی بچه ها را به خودشان واگذارید تا از عهده خود برآیند. اگر کودک احترام کافی برای دیگران قائل نیست به این علت است که مورد احترام نبوده است. پس شما احترام بگذارید تا احترام دریافت کنید. اگر ضعیف است علت را میتوان در تهدید هایی که شده است جستجو کرد، پس تهدید نکنید.

بسیاری معتقدند فارغ از بحث ژنتیک، بسیاری رفتارها کاملا آموختنی است و والدین بخیل و پرخاشگر و عصبی ناگریز فرزندانی همچون خودشان دارند. و اگر دنبال فرزندان خوب هستید باید خودتان در درجه اول خوب باشید.
کاربران دقت در رفتارهای خود را به والدین توصیه اکید میکنند، چرا که بی شک کودکان آینه تمام نمای اعمال ما هستند، و سرنوشت یک یا چند انسان دیگر میتواند بر اساس یک رفتار اشتباه امروز ما تغییر کند.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала