انفجار سیارک 2 متری بر فراز آفریقا + فیلم

© AFP 2023 / Jorge Guerreroانفجار سیارک 2 متری بر فراز آفریقا + فیلم
انفجار سیارک 2 متری بر فراز آفریقا + فیلم - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنا بر گزارش سازمان پیش گیری از حوادث ناسا ستاره شناسان اعلام کردند در آخرهفته گذشته یک سیارک کوچک با نام "ال ای 2018" در اطراف کره زمین چند ساعت قبل از اینکه در جو(اتمسفر) زمین بسوزد شناسایی و برفراز آسمان قاره آفریقا منفجر شد.

پال چوداس از سازمان پیشگیری از حوادث ناسا در این مورد میگوید "این سومین سیارک در نزدیکی کره ما بود که تا قبل از وارد شدن به جو زمین شناسایی شد.  علاوه بر این ما فقط در دفعه دوم، مدت طولانی قبل از برخورد این شیئ آسمانی با زمین موفق به پیش بینی شده بودیم."

تقریبا هر روز از نزدیکی مدار زمین یک یا چند سیارک کوچک با ده ها یا صدها کیلومتر بین زمین و ماه می گذرند. خطری از جانب این اشیائ آسمانی ما را تهدید نمی کند، اما بعد از سقوط شهاب سنگ در شهر چلیابینسک روسیه، ستاره شناسان با دقت هرچه تمام و فعالانه آنها را تحت نظر دارند.

به گفته سخنگوی ناسا سیارک توسط تلسکوپ های خودکار "کاتالینا اسکای سوروی" در شب جمعه و نیمه شب شنبه زمانی که هنوز در مدار ماه با فاصله زیاد از زمین قرار داشت شناسایی شد. داده ها در مورد مدار سیارک با الگوریتم "اسکات" در مرکز دفاع سیاره ای ناسا بررسی شد. سپس برای بررسی بیشتر در اختیار ستاره شناسان دیگر قرار گرفت.

با این داده ها دانشمندان موفق شدند مسیر دقیق، زمان و محل برخورد "ال ای 2018" با سیاره ما را محاسبه و پیش بینی کنند.

به گفته ستاره شناسان سیارک در لایه های بالای جو زمین شروع به سوختن می کند و در زمان و مکان پیش بینی شده (جنوب شرق قاره آفریقا و ساعت 8 شب به وقت مسکو) منفجر میشود.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала