تایمز: اسرائیل اسناد مرتبط با ایران را به اروپا تحویل داد

© AFP 2023 / MENAHEM KAHANAتایمز: اسرائیل اسناد مرتبط با ایران را به اروپا تحویل داد
تایمز: اسرائیل اسناد مرتبط با ایران را به اروپا تحویل داد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نخست‌وزیر اسرائیل تلاش دارد کشورهای اروپایی را به خروج از برجام ترغیب کند،

به گزارش اسپوتنیک، بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسرائیل با هدف متقاعد کردن کشورهایی اروپایی برای خروج از برجام، سفر خود به سه کشور اروپایی انگلیس،‌ آلمان و فرانسه آغاز کرده است.
برخی گزارش ها حاکی از آن است که نخست وزیر اسرائیل اسنادی را در اختیار این کشورها قرار داده که مربوط به برنامه هسته ای ایران می باشد.
نشریه تایمز انگلیس می نویسد؛ در میان صدها هزار فایلی که اسرائیل مدعی است از برنامه هسته‌ای ایران در اختیار دارد، سندی است که رسماً مسئولیت تولید اورانیوم غنی‌شده در حد سلاح اتمی را به گردن وزارت دفاع ایران می‌اندازد.
روزنامه تایمز می افزاید؛ که تاریخ این اسناد بر اساس تحلیل‌های اطلاعاتی اسرائیل به سال 2001 بازمی‌گردد و به ارتش ایران مجوز غنی‌سازی «هگزافلورید اورانیوم» از سه درصد تا بیش از 90 درصد به وسیله سانتریفیوژ را می‌دهد.
نخست وزیر اسرائیل حدود یک ماه پیش، در تصاویری ضبط شده، با نشان دادن عکسی از یک انبار که مملو از گاوصندوق بود، اعلام کرد که ایران پس از امضای برجام، مواد رادیواکتیو مربوط به این برنامه تسلیحاتی را به جایی در جنوب تهران منتقل کرده است.
نتانیاهو در سفر امروز دوشنبه به آلمان، سه‌شنبه به فرانسه و چهارشنبه به انگلیس، قصد دارد مرکل، ماکرون و می را ترغیب کند که برجام بر پایه این دروغ بوده است که ایران هرگز یک برنامه تسلیحات هسته‌ای را دنبال نمی‌کند و بنابراین این توافق هسته‌ای غیرمعتبر است.
یکی از کارکنان اطلاعاتی دولت اسرائیل به تایمز گفت: آنچه ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ظرفیت‌های خود گفته است، در مقایسه با آنچه ما اینجا داریم، خنده‌دار است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала