وزیر خارجه سوریه: ایران پایگاه نظامی در سوریه ندارد

© Sputnik / Iliya Pitalevوزیر خارجه سوریه: ایران پایگاه نظامی در سوریه ندارد
وزیر خارجه سوریه: ایران پایگاه نظامی در سوریه ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر امور خارجه سوریه تمامی اظهارات اسرائیل درباره پایگاه‌های ثابت نظامی ایران در خاک سوریه را دروغ خواند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه، تمامی ادعا‌های اسرائیل درباره پایگاه‌های ثابت نظامی ایران در خاک سوریه را دروغ خواند و اظهار داشت: «ایران با دعوت دولت دمشق در کشور ما حضور دارد و این مسئله خلاف حضور غیرقانونی آمریکا و ترکیه در سوریه است.».

ولید المعلم در کنفرانسی خبری در دمشق، ضمن انتقاد شدید از حضور غیرقانونی آمریکا در خاک سوریه، آخرین کشتار ناشی از این حضور را کشته شدن هشت نفر در جنوب منطقه الشدادی اعلام کرد و افزود چهار نفر از این قربانیان کودک هستند.

ولید المعلم گفت: «رئیس جمهور در گفتگویی که اخیرا با شبکه آر تی داشت تمامی مسائل را تشریح کرد؛ به همین منظور من صحبتی مقدماتی در این کنفرانس ندارم و ترجیح می‌دهم پاسخگوی سئوالات شما باشم».

وی در ادامه با انتقاد از اظهارات استفان دی میستورا، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، درباره کمیته بررسی قانون اساسی، این سخنان را ناشی از نقصان در ادب دانست و افزود او فهرست اعضای کمیته قانون اساسی را در اختیار ندارد و حق ندارد در این زمینه سخن بگوید.

ولید المعلم گفت سهم دولت سوریه در کمیته بررسی قانون اساسی باید سهم حداکثری و تصمیمات این کمیته نیز باید اجماعی باشد.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین اعلام کرد: «زمانی که آمریکایی‌ها نیروهایشان را از منطقه تنف خارج کنند، درباره توافق در منطقه جنوبی کشور سخن خواهیم گفت».

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала