آمریکا قطعنامه شورای امنیت علیه اسرائیل را وتو کرد

© AFP 2023 / Timothy A. Claryآمریکا قطعنامه شورای امنیت علیه اسرائیل را وتو کرد
آمریکا قطعنامه شورای امنیت علیه اسرائیل را وتو کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آمریکا قطعنامه پیشنهادی سازمان ملل درباره مناقشه اسرائیل و فلسطین و استفاده اسرائیل از زور علیه فلسطینیان را وتو کرد.

به گزارش اسپوتنیک، این پیش نویس که در نشست عصر جمعه به وقت محلی در شورای امنیت به رای گذاشته شد، با 10 رای موافق از جمله روسیه، یک رای مخاف "آمریکا" و 4 رای ممتنع همراه شد.

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: این پیش نویس به دلیل رای منفی "آمریکا" عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، به تصویب نرسید.
در پیش نویس این قطعنامه که سوی کویت ارائه شده بود،  به تشدید تنش ها میان اسرائیل و فلسطین اشاره شده است که از 30 مارس آغاز و به کشته و زخمی شدن تعداد زیادی از شهروندان غیرنظامی توسط نظامیان اسرائیل منجر شده، موجب نگرانی عمیق شده است.
در این پیش نویس، هر نوع حمله و خشونت علیه شهروندان محکوم و بر آزادی اجتماع و راهپیمایی مسالمت آمیز در مخالفت با تصمیم های دولت اسرائیل تاکید شده است.

همچنین بر حل بحران انسانی در غزه از طریق قوانین بین المللی تاکید و آتش گشودن بر زنان، کودکان، بی خانمان ها و آوارگان، افراد سالمند و نیازمند کمک، ناپذیرفتنی اعلام شده است که اعضای شورای امنیت باید در حمایت از این افراد اقدام کنند.

قطعنامه پیشنهادی کویت یادآور شده است درگیری فلسطین و اسرائیل تنها از طریق صلح آمیز و بر اساس قطعنامه های شورای امنیت و مصوبات سازمان ملل حل شدنی است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала