مشخص شدن زمان تحویل هواپیماهای ایرباس به ایران

CC BY 2.0 / Bill Wilt / Iran Air A300مشخص شدن زمان تحویل هواپیماهای ایرباس به ایران
مشخص شدن زمان تحویل  هواپیماهای ایرباس به ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
صدیف بدری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ایران اعلام کرد احتمالا 3 هواپیمای ایرباس تا پایان سال تحویل شرکت‌های هواپیمایی داخلی می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم وی با اشاره به قرارداد شرکت هواپیمایی ایرباس با شرکت‌های ایرانی، افزود: شرکت‌های هواپیمایی داخلی با ایرباس برای خرید 100 هواپیما قرارداد بسته‌اند که ایرباس تاکنون 3 فروند از این هواپیما‌ها را تحویل داده و احتمالا تا پایان سال 3 فروند دیگر نیز به شرکت‌های هواپیمایی تحویل خواهد داد.
صدیف بدری با اشاره به قرارداد شرکت‌های هواپیمایی بوئینگ و ایرباس با شرکت‌های ایرانی، اظهار داشت: شرکت هواپیمایی بوئینگ پس از خروج آمریکا از برجام زیر بار نرفته و به قرارداد خود پایبند نبوده و قرار نیست هواپیمایی به ایران تحویل دهد.
یادآور می شود در آوریل 2017 شرکت بوئینک و شرکت هواپیمایی "آسمان" قراردادی درباره تحویل 30 فروند هواپیما به ایران امضا کردند.
استیون منوچین، وزیر خزانه داری امریکا 8 ماه مه اعلام کرد این نهاد در رابطه با خروج واشنگتن از برجام مجوز صادرات هواپیما به ایران را که قبلا برای شرکت های بوئینگ و ایرباس صادر شده بود، لغو خواهد کرد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала