قتل خبرنگار روسی در اوکراین

© Sputnik / Stringerشلیک به خبرنگار روسی در اوکراین
شلیک به خبرنگار روسی در اوکراین - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آرکادی بابچنکو روزنامه نگار روسیه در کی یف مورد حمله قرار گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، خبرنگار روسی آرکادی بابچنکو در کیف کشته شد. روزنامه نگار دیگری به نام آیدر مودابایف در صفحه فیس بوک خود، خبر کشته شدن آرکادی را منتشر نمود.

وی در فیسبوک نوشت: " به آرکادی بابچنکو از پشت در خانه اش شلیک شده است. او  را به بیمارستان منتقل کردند. من هم اکنون به آنجا می روم".

به گفته خبرنگار رادیو گرومادسکه، این روزنامه نگار روسی کشته شده است. آقای گراشنکو، مشاور رئیس اداره وزارت کشور اکراین این خبر را منشر نمود.

به گفته آکسانا بلیشچیک رئیس سرویس مطبوعاتی پلیس ملی کیف، این حمله در ناحیه دنیپرووسکی کی یف صورت گرفت. یک زن با مشاهده جسد روزنامه نگار روسی غرق در خون به پلیس زنگ زده است. وی در آمبولانس جان سپرد.

وی امروز در صفحه فیسبوک خود، عکس را منتشر نمود که امروز دومین روز تولد وی بوده است.

در واقع ماجرا از این قرار است که: " چهار سال پیش، قرار بود به دستور ژنرال کولچیتسکی سوار بر این هلیکوپتر شوم. به دلیل اضافه بار جایی برای من نبود. من سوار نشدم، اما یک یا دو ساعت پس از این عکس، این هلیکوپتر سقوط کرد و  چهارده نفر مردند. و من خوش شانس بودم، امروز تولد دوم من است.

در تاریخ 29 می، آرکادی بابچنکو در شهر کی یف به قتل رسید. وی به عنوان خبرنگار نظامی مشغول به فعالیت بود. آرکادی بابچنکو مسئول پوشش رویدادهای درگیری های گرجستان و اوستیای جنوبی بود.

این روزنامه نگار اهل روسیه، پس از اینکه از سقوط هلیکوپتر Tu-154 روسیه حامل کمک های بشر دوستانه به سوریه در ماه دسامبر 2016 نجات یافت، از روسیه به اوکراین رفت. وی در کی یف، برنامه خود را در کانال تلویزیونی ATR اجرا می کرد. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала