مسئولین ایرانی مانع اجرای سرود ناشنوایان در نمایشگاه قرآن شدند+ ویدیو

© Fotolia / Brian Jackson!مسئولین ایرانی مانع اجرای سرود ناشنوایان در نمایشگاه قرآن شدند+ ویدیو
!مسئولین ایرانی مانع اجرای سرود ناشنوایان در نمایشگاه قرآن شدند+ ویدیو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
جامعه ناشنوایان در ایران آنقدر مظلوم است که مسئولان که اطلاعی از حال و روز آنها ندارند، صحبتی که آنها از طریق دست انجام می دهند را باحرکات موزون اشتباه می گیرند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تابناک، جمعیت ناشنوایان و کم شنوایان در ایران بیش از 500 هزار نفر است، اما گویا آنها در جامعه ایرانی آنقدر مظلومند که حتی مسئولان هم چندان آشنایی با حال و روز و شرایط منحصر بفرد آنها ندارند؛ افرادی که تنها مسیر ارتباطی شان با دیگران به واسطه حرکات دست صورت می گیرد و برخی مسئولان این عمل را با حرکات موزون اشتباه می گیرند.

در روز‌های اخیر و در نمایشگاه بین المللی قرآن کریم، اتفاقی رخ داد که باور آن در ذهن هر شخص مسئول و غیر مسئولی که آشنایی اندکی با سبک و نوع زندگی ناشنوایان و کم شنوایان دارد، سخت است.

در این نمایشگاه و هنگامی که گروهی از دختران ناشنوا و کم شنوای انجمن ناشنوایان تهران برابر هماهنگی‌های قبلی و با روز‌ها تمرین و آماده سازی، قصد اجرای سرود در صحن اصلی نمایشگاه را داشتند، از سوی مسئولان اجرایی نمایشگاه موآخذه شدند و با بیان اینکه نوع حرکات ناشنوایان شبیه به حرکات موزون است، از اجرای آن جلوگیری شده است.

در همین باره، مربی این گروه از ناشنوایان و کم شنوایان در ویدئویی که در فضای مجازی دست به دست می‌شود، گفت: بعد از اجرای دو سرود در مورد امام رضا و ماه رمضان به ما اطلاع دادند که دیگر سرود اجرا نکنید، چون حرکات و اشاره شما برابر حرکات موزون است. این در حالی است که این حرکات اتفاقاً معنوی و در برابر زبان صحبت کردن آن‌ها بود.

این مربی افزود: با اینکه مردم و حاضران از این دو اجرا استقبال کردند، مسئولانی که با زندگی ناشنوایان چندان آشنایی ندارند، حقوق این افراد را آن هم در ماهی که قرار است با هم مهربان باشیم پایمال کردند.

نگاهی کوتاه به یکی از اجرا‌های این گروه از دختران ناشنوا و کم شنوا که اتفاقاً با حجاب کامل روی صحنه رفته بودند، نشان می‌دهد که این افراد با حرکات دست خود در حال بیان عبارات سرودی هستند که از طریق بلندگو در صحن پخش می‌شود و این حرکات در میان ناشنوایان و کم شنوایان در واقع همان زبان ارتباطی آن‌هاست.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала