محکومیت مادری که می خواست دخترش را به زور شوهر دهد

© AP Photo / Muhammad Sajjadمحکومیت مادری که می خواست دخترش را به زور شوهر دهد
محکومیت مادری که می خواست دخترش را به زور شوهر دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زنی که دختر13 ساله اش را با فریب واداربه رفتن به پاکستان کرده و در آنجا می خواست وی را به زور به مردی با بیشتراز دوبرابر سنش شوهر دهد، در دادگاهی در بریتانیا به حبس محکوم شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری رویترز، این مادر دخترش را با فریب و به عنوان سفر توریستی دوبار به پاکستان برده بود. بار اول که دختر 13 ساله بود به نامزدی مرد 29 ساله ای در آمده و از او حامله شد اما سپس مجبور گردید کورتاژ کند. باردوم نیز مادر در سال 2016 دوباره تحت ظاهرسفر توریستی دخترش را که دیگر 18 ساله بود به پاکستان برد و تلاش کرد وی را به همان مردی شوهر دهد که در سفر قبلی از وی حامله شده بود اما دختر با وجود ضرب و شتم ها و تهدیدات مادرش مخالفت کرد.
مقامات بریتانیا از موضوع باخبر شده و دادگاه عالی این کشور حکم بازگشت دختر به بریتانیا را صادر کرد و مادر وی را به دوسال و نیم حبس محکوم کرد. این اولین حکم مجازات در بریتانیا به خاطر مجبور کردن کسی به ازدواج است که در سال 2014 دراین کشور جرم شناخته شده و حداکثر مجازات آن هفت سال زندان است.
به گزاش رویترز یک اداره ویژه دولتی در بریتانیا به پرونده های مربوط به اجبار به ازدواج رسیدگی می کند و دراین رابطه در سال گذشته حدود دو هزار شکواییه دریافت کرده است.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала