پاسخ هوشمندانه پوتین به خبرنگار فرانسوی

© Sputnik / Ramil Sitdikov /  مراجعه به بانک تصاویر پاسخ عاقلانه پوتین به خبرنگار فرانسوی
پاسخ عاقلانه پوتین به خبرنگار فرانسوی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
پوتین خطاب به خبرنگار فرانسوی گفت: سرنوشت کارگردان اوکراینی برای شما جالب است، اما سرنوشت روزنامه نگار دستگیر شده روسیه در اکراین چطور!

به گزارش اسپوتنیک،  ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در کنفرانس خبری دیدار خود پس از همتای فرانسوی خود در پاریس در پاسخ به سوال خبرنگار فرانسوی در خصوص سرنوشت کارگردان اوکراینی گفت: روزنامه نگار روسی تنها به خاطر حرفه اش در اوکراین دستگیر شد

به نقل از پوتین، روزنامه نگار روسیه در اوکراین به خیانت متهم شده است، در حال که وی در حال انجام حرفه خود یعنی روزنامه نگاری بود. من تعجب می کنم که چرا همتایان اروپایی وی علاقه مند به سرنوشت وی نیستند، در مقابل به سرنوشت کارگردان اوکراینی الگ سنتسوف علاقه مندند.

پوتین گفت: "شما درباره سنتسوف می پرسیدید. بنابراین شما می دانید که آقای سنتسوف به جرم اقدامات تروریستی، و نه برای فعالیت های روزنامه نگاری اش بازداشت شده است. من به شدت تعجب می کنم که شما به عنوان یک روزنامه نگار فرانسوی در مورد محدودیت فعالیت روزنامه نگاران در اوکراین سوالی نمی پرسید. همین اواخر، همکار شما یعنی روزنامه نگار روسی (کیریل ویشینسکی) چند روز پیش دستگیر شد. او به علت خیانت اما به علت انجام حرفه اش به عنوان روزنامه نگار متهم است. به دلایلی، شما به سرنوشت شما او علاقه ندارید، این عجیب نیست".

ماموران سازمان امنیت اوکراین روز 15 ماه مه به دفتر کار خبرنگاران ریانووستی در کی یف هجوم برده و به بازرسی از آن پرداختند که حدود هشت ساعت طول کشید. کریل ویشینسکی، رئیس وبسایت ریانووستی اوکراین به اتهام حمایت از جمهوری های خود خوانده دونباس و خیانت به دولت بازداشت شد. حداکثر مجازات به خاطر این جرایم 15 سال حبس است. مسکو اقدامات کی یف را خودسری نامیده و خواستار قطع فوری خشونت علیه کارکنان رسانه های گروهی شد.

 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала